|
|
|
||
The course is focused on assessment and counselling in early and preschool age (developmental diagnostics, diagnostics of motor skills, perception, laterality, spatial orientation, comprehensive diagnostics of school readiness, support of the development of preschool children and prevention of specific learning disabilities). Students also get acquainted with the principles of counselling and the specifics of the administration of quantitative (standardized and non-standardized tests) and qualitative diagnostic methods (observation, interview, product analysis).
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit s vybranými oblastmi diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku a dále se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních (standardizované a nestandardizované testy) a kvalitativních diagnostických metod (pozorování, rozhovor, analýza produktů). Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem V případě distanční výuky studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Zkušební administrace diagnostického materiálu Zpracování návrhu reedukačních aktivit Písemný test Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Susan M. Benner, Joan Grim. Assessment of Young Children with Special Needs: A Context-based Approach. London: Routledge, 2012. ISBN 978-0415885683 Jack. P. Shonkoff (ed). Handbook of Early Childhood Intervention. Cambridge University Press; 2 edition, 2000. ISBN 978-0521585736 Susan. B. Van Hemel, Catherine E. Snow (eds). Early Childhood Assessment: Why, What, and How.National Academies Press, 2008. ISBN 978-0309314428 Paul J. Frick, Christopher T. Barry, Randy W. Kamphaus. Clinical Assessment of Child and Adolescent Personality and Behavior. New York. Springer; 3rd ed. 2010, ISBN978-0387896427 Sara A. Whitcomb. Behavioral, Social, and Emotional Assessment of Children and Adolescents. London: Routledge; 4 edition, 2012.ISBN 978-0415884600 Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Předmět bude vyučován prezenčně, v odůvodněných případech prostřednictvím on-line výuky v MS Teams. Učební opory budou poskytnuty v Moodle. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Assessment process and its phases Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující aplikuje postup administrace vybraného diagnostického nástroje u dítěte předškolního věku Studující vysvětlí, co negatvině ovlivňuje průběh a výsledky diagnostiky v raném věku a opatření, která mohou tyto vlivy zmírnit Studující navrhne stimulační aktivity zaměřené na rozvoj vybrané dílčí funkce podmiňující úspěšné osovojování školních dovedností Studující popíše diagnostický proces a jeho fáze Studující zhodnotí výhody a nevýhody využívání konkrétních diagnostických nástrojů při diagnostice školní zralosti Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|