|
|
|
||
The aim of the course is to familiarize students with the specifics of educating a child with special needs in early childhood and preschool age. The key issues are experimentation and play, definition of play, division of play, play and its functions, play in the development of humanity, play as a means of education, development of experimentation and play of the intact child in infancy, toddlerhood and preschool, play of the child with disabilities (visual, auditory, mental), play as a means of re-education and compensation, learning and play, circumstances of play for children with disabilities, individual and group play, sibling in play, functional and activity type play, constructional or realistic type play, illusory type play, task play.
Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Studující získá znalosti principů edukace dětí s postižením v raném a předškolním věku a naučí se interpretovat na příkladech možností rozvoje této cílové skupiny. Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Na základě teoretických východisek ze zadané literatury (Bartoňová (2024, s. 170 - 179) vypracovat případovou studii se zaměřením na specifika edukace se zaměřením na děti s různým typem postižení. Prezentace analýzy vybrané hry, její zaměření na diagnostické možnosti a reedukaci či kompenzaci. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Povinná: Bartoňová M., Květoňová L. Hádková K., Vítková M. a kol. Intervence a edukace dětí s těžkým a souběžným postižením více vadami v raném a předškolním věku v mezioborovém kontextu – teorie, výzkum a praxe. Praha, Karolinum, 2024, ISBN: 978-80-7603-440-2 KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. Praha: Kalich, 1992. ISBN 80–7017–492–7. MOLEMAN a kol. Rosteme hrou. Praha, EDA s.r.o. 2014 ISBN 978-80-260-5862-5. VALENTA,M. HUMPOLÍČEK,P. a kol. Hra v terapii. Praha, Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1190-7. STRASSMEIER,W. 260 cvičení pro děti raného věku. Praha Portál. 1996 ISBN 80-7178-103-7. VOLEMANOVÁ,M. Přetrvávající primární reflexy. Praha, INVTS s.r.o. 2019 ISBN 978-80-907369-0-0. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Obsah: Intervence a edukace dětí s těžkým a souběžným postižením více vadami v předškolním vzdělávání Orientační přehled: 1. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se sluchovým postižením 2. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se zrakovým postižením 3. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s NKS 4. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s tělesným postižením 5. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s mentálním postižením 6. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s kombinovaným postižením Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující popíše principy edukačních specifik na příkladech práce s dítětem s postižením v raném a předškolním věku. Studující navrhne konkrétní didaktické postupy, které odpovídají aktuálním kognitivním, motorickým aj. dispozicím a navrhne jejich využití v edukačním procesu. Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|