|
|
Files | Comments | Added by | |
![]() |
Metodický průvodce pro práci s žáky s OMJ.docx | Materiál k využití v práci s žákem v přímé podpoře _ příklady cvičení a úkolů ve vazbě na Průvodce školou. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
PL_žáci s OMJ_2021_09.docx | Prezenční listina bude vyplněna pro každou návštěvu zvlášť - v případě propojených 90ti minutových intervencí stačí 1 PL. Listina musí být podepsána kontaktní osobou( pedagogem na škole. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
PROTOKOL.docx | Formulář k vyplnění pro každou 45 minutovou intervenci zvlášť. Student odevzdá celkem 6 vyplněných formulářů s různým obsahem. Cvičení doloží ukázkou písemné práce/ tvorby žáka. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Pruvodce_GTM_nahled.pdf | Materiál k využití v práci s žákem s OMJ na Gymnáziu Thomase Manna. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Pruvodce_PHG_nahled.pdf | Materiál k využití v práci s žákem s OMJ na Pražském humanitním gymnáziu. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Pruvodce_SZS_nahled.pdf | Materiál k využití v práci s žákem s OMJ na Střední zdravotnické škole 5.května. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 1_mřížka na komunikační kartičky.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 10_výpočet.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 11_skládání textu.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 2_Křížovka obory.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 3.1_postup přijetí do školy.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 3.2_postup přijetí do školy.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 4_Prihlaska_SS_20202021_denni.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 4_vzor zápisového lístku.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 5_cesta z Pražského povstání.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 5_cesta z Pražského povstání_slepá.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 6_okolí školy.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 7_pyramida.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 8_modelové situace.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 9.1_pexeso.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 9.2_pexeso.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
|
||
Philosophy of inclusive education, principles, values, goals; historical development of inclusive education; the emergence and character of an inclusive school, curriculum changes, teaching strategies, differentiation and individualization in the teaching process; diagnostics of pupils' educational needs; formative evaluation; possibility of intervention; support measures;
inclusive didactics, the role of educator / special educator and instructor assistant in inclusive practice; working with family and community in an inclusive school; work with heterogeneous class and group of pupils, observation of class dynamics, measurement of relational network of pupils in inclusive school, principles of social learning, metacognitive learning, reflection of pupils' learning progress. Transitions in the continuum of inclusive education. Inclusion of inclusive education with special education, consulting services in inclusive practice, inclusive research. Inclusive conditions in tertiary education.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Výuka proběhne kontaktně s podporou v Moodle, v případě zpřísnění protiepidemických opatření na UK bude převedena do formátu online v MS Teams. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Splnění seminárního úkolu ( možnost 2 oprav). Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. Contemporary School Legislation and Inclusive Education. In Janská, I., Habart, T. Come to School! (No) Equal chances of education for disadvantaged children. People in Need, Prague, 2011. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inclusive Education. Theory and practice. Prague: Grada Publishing, a.s. , 2010. KASÍKOVÁ, H., STRAKOVÁ J. (eds.) Diversity and differentiation in education. Prague: Karolinum, 2011. KVĚTOŇOVÁ, L., HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ I.Ways to inclusion. Prague: Karolinum, 2012 KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inclusive Education in Czech Primary School: Theory, Practice, Research. Brno: MU, 2016 MOORE, D. The system in the non-system or inclusion a year after. Prague: OSF Foundation, 2018. SIEGLOVÁ, D. The end of school boredom. Didactic methods for the 21st century. Prague: Grada Publishing, a.s. , 2020. ISBN 978-80-271-2254-7. SVOZIL, B., FOIST, V. Strategic Management of Inclusive Schools. Prague: League of Human Rights, 2016. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.10.2020)
|
|
||
Prokázání schopnosti aplikovat poznatky z přednášené problematiky v samostatné seminární práci ( reflexe situace žáka s OMJ v adaptaci na střední škole). Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Teoretická výuka bude provázena metodickou přípravou studentů prostřednictvím seminárního úkolu na škole. Studentům budou představovány inkluzivní metodiky ve vzdělávání, prezentovány možnosti moderní dialogické výuky heterogenních tříd ve školách, budou analyzovány podmínky školního prostředí připraveného pro inkluzivní vzdělávání. Studenti se seznámí s kauzou žáka s OMJ nastupujícího na střední školu, zreflektují jeho situaci a pokrok v způsobený plněním podpůrného opatření.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|