|
|
|
||
Development and specifics of oral communication approaches in the Czech Republic and abroad (auditory-oral, auditory-verbal, natural oralism, maternal reflective method). Cochlear implants. Rehabilitation intervention after cochlear implantation in early and pre-school children, center of cochlear implantation in children, factors influencing rehabilitation, tests focused on hearing perception, production and speech intelligibility (used in the Czech Republic and abroad). Selection and inclusion in primary school and primary school for the hearing impaired (criteria, role of special pedagogical center, advantages and disadvantages of schools for the hearing impaired). Initial reading and writing, reading comprehension of pupils with cochlear implants, Kaufman's subtest, research.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům souhrnný vhled do surdopedické oblasti zabývající se orálními komunikačními přístupy. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2018)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími pozřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6. HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8. HORÁKOVÁ, R. Surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-225-3. HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení – úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 987- 80-262-0084-0. JANOTOVÁ, N. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-85801-72-8. JANOTOVÁ, N. Odezírání u sluchově postižených. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-82-6. JANOTOVÁ, N. Reedukace sluchu sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-90-6. KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246- 0329-2. POUL, L. Dítě s vadou sluchu. Jeho včasná výchova v rodině. Praha: Svoboda 1992. ISBN 80-210-1479-2. PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno, Masarykova univerzita 1994. ISBN 80-210-0476-2. STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám aneb odezírání je nejisté umění. Praha: MZ ČR, 1998, SBN 80- 903035-0-1. TARCSIOVÁ, D. Komunikačný systém sluchovo postihnutých a spôsoby prekonávania ich komunikačnej bariéry. Bratislava: Sapientia, 2005. ISBN 80-969112-7-9. VYMLÁTILOVÁ, E. Kandidáti a uživatelé kochleárního implantátu. In Kochleární implantáty: rady a zkušenosti. Praha: FRPSP, o. s., 2009, s. 84–91. ISBN 978-80-86792-23- 1. VYMLÁTILOVÁ, E. Kochleární implantáty – zkušenosti s dětmi s kombinovaným postižením. In Kochleární implantáty: rady a zkušenosti. Praha: FRPSP, o. s., 2009. S. 108-112. ISBN 978-80- 86792-23-1. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
Zkouška se bude skládat ze tří částí - písemný test, ústní zkouška, PP prezentace na zadané téma. Splnění testu je podmínkou k ústní zkoušce. Písemný test je možné absolvovat maximálně třikrát. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
1. Vývoj orálních metod u nás a ve světě. 2. Specifika orálních komunikačních přístupů (auditivně-orální, auditivně-verbální, přirozený oralismus, mateřská reflektivní metoda). 3. Kochleární implantáty. 4. Rehabilitační intervence po kochleární implantaci u dětí v raném a předškolním věku, CKID, faktory ovlivňující rehabilitaci, testy zaměřené na sluchovou percepci, produkci a srozumitelnost řeči (používané u nás i v zahraničí). 5. Výběr a zařazení do základní školy hlavního vzdělávacího proudu a základní školy pro sluchově postižené (kritéria, role SPC, výhody a nevýhody škol pro sluchově postižené). 6. Prvopočáteční čtení a psaní, čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem, Kaufmanův subtest, výzkumy. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|