|
|
|
||
The course is focused on the basic definition and terminology of research, which will apply in solving the thesis. The course develops students' abilities to set goals thesis, choose adequate procedures and methods of research, consider the nature of the outcomes and benefits event. possibilities of using the results. It acquaints students with the preparation of mixed design research with a focus on quantitatively oriented research, research sample options and basic methods of data collection and processing.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|
|
||
The aim is to understand basic pedagogical researches, to master basic concepts and methodological procedures of research surveys, to recognize aspects of quantitative and qualitative research, to understand their diversity, to wash inappropriate methodological procedures for their own final work. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|
|
||
80 % attendance at seminars Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|
|
||
FERJENČÍK, P. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál. 2000. s. 255. ISBN 978-80-7367-815-9 GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2.rozšířené vydání Brno: Paido, 2010. s. 261. ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1993. ISBN 80-7067-287-0. KERLINGER, Fred. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia,1972. s 708. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184569-8. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|
|
||
1. A quantitative and qualitative approach to the acquisition and processing of data, the question of hypotheses and their testing. 2. Field of data collection, data processing. 3. Inspection of the results and their processing, interpretation of the results. 4. The basics of descriptive statistics. 5. Computer programs for statistical data processing. 6. The formal regulation of professional texts, including the bibliographic citations, and in accordance with the applicable standards. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (29.10.2019)
|