|
|
|
||
The course develops students' ability to formulate a problem, state the goals of a thesis, choose adequate procedures and methods, assess the character, value-added and possible use of the results. Part of the course is a discussion over the projects of diploma theses of the students.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
The aim of the course is to prepare students for writing their diploma thesis under the supervision of their supervisor (and eventually their consultant). Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson. Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Papers in Czech and international academic journals Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (20.01.2022)
|
|
||
Creating and defending a seminar paper (MA thesis project) in the prescribed structure Active participation in the seminars Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (31.01.2024)
|
|
||
1. Characteristics of diploma thesis, faculty regulations, formal requirements. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Student vyhledá základní parametry závěrečné práce dle platných studijních předpisů. Student zvolí téma své závěrečné práce a formuluje cíl práce. Student vyhledá k tématu svojí závěrečné práce relevantní odbornou literaturu, kterou korektně zacituje pomocí citační normy APA. Student vypracuje návrh struktury teoretické části svojí závěrečné práce. Student formuluje návrh empirické části svojí závěrečné práce, včetně zamýšleného výzkumného vzorku, metod sběru a analýzy dat. Student, na základě výše uvedeného, vypracuje projekt svojí závěrečné práce v požadované struktuře. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
|