|
|
|
||
Comparative education, one of the main pedagogical disciplines, examines and compares educational phenomena and school systems in two or more countries. It focuses on trends and developments in education world-wide and how are education systems compared.
Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Students should understand the focus and methods of comparative education and should be able to examine education systems and compare them while reflecting trends and developments in education world-wide. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Průcha, J. (2015). Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů (3., aktualizované vydání). Portál. Straková, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání: metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Váňová, M. (2003). Srovnávací pedagogika. Vysoká škola J.A. Komenského. Walterová, E. (2006). Srovnávací pedagogika: vývoj a proměny v globálním kontextu. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Active participation in the seminars. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
1. Comparative education, its methods and functions. Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Student vymezí srovnávací pedagogiku jako pedagogickou disciplínu. Student charakterizuje fáze historického vývoje srovnávací pedagogiky (laická, iniciační, teoretická, vědecká) a její vybrané představitele. Student charaterizuje klasifikaci ISCED, její jednotlivé úrovně a vysvětlí její úlohu v rámci mezinárodního srovnávání. Student charakterizuje klíčové organizace a instituce zabývající se srovnávací pedagogikou. Student popíše mezinárodní srovnávací studie ve vzdělávání (PISA, TIMSS, TALIS, PIRLS, ICILS) a tyto studie porovná z hlediska jejich základních charakteristik (zaměření, participanti aj.). Last update: Papajoanu Ondřej, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
|