The course consists of two parts. In the first part, the students plan and later realize their internships in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad. In the second phase, both teachers and the students themselves give critical assessment of individual students based on the portfolio presentation and form recommendations for further educational work.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studenti plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a/nebo vzdělávání. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studenti hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Aim of the course -
Students use existing knowledge and skills to realize their own teaching, during the observational part of practice at school records and analyzes educational and educational situations, suggests alternative ways of dealing with practical situations, records everything in a portfolio that is reflected.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Descriptors - Czech
Instrukce pro distanční (hybridní) formu výuky:
zadání úkolu a další informace budou vloženy v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6165
online výuka bude probíhat dle rozvrhu přes MS Teams, Goodle Meet (podrobnosti vám budou zaslány)
požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.01.2021)
Literature -
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (04.01.2018)
Requirements to the exam -
Submission of the portfolio in electronic form within the set deadline and (Powerpoint) presentation of practical outcomes at the final seminar.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Zápočet
Odevzdání portfolia v elektronické formě ve stanoveném termínu a (Powerpoint) prezentace výstupů z praxe na závěrečném semináři.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
Syllabus -
Preparation for internship - choice of institution, setting goals and internship schedule
Conducting Internship - length of internship at the chosen institution: min. 20 hours, making portfolios
Analysis of internship - presentation of students' portfolios at seminars, analysis of students' educational performance, formulating recommendations for further educational work
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (04.01.2018)
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět.
2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.
3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Last update: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (24.01.2019)