|
|
|
||
The course acquaints students with basic pedagogical documents for teaching pedagogy at various types of educational institutions. It shows different approaches to designing teaching projects for different age groups. The program also focuses on the issue of the functional use of activating methods in teaching individual educational disciplines.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Students demonstrate the ability to functionally use the acquired knowledge in the preparation of teaching projects at different levels of generality and demonstrate the ability to use adequate activating methods in the preparation of a teaching project for a selected topic of one of the educational disciplines.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu v prostředí Zoom. Konkrétní odkaz bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu, přihlašovací údaje dostanou studenti před prvním setkáním. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky. Last update: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (04.02.2021)
|
|
||
Study of two publications on the issue of your choice. Students will write a review on one of the readings. Elaboration of a teaching project for a selected topic of one of the pedagogical disciplines. Specific requests are specified in MOODLE- Active participation in seminars. Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
BENEŠ, M. Úvod do andragogiky. Praha : Karolinum, 1999. 129 s. ISBN 80-7184-381-4. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. 1. vydání, Praha: Portál s r. o., 1998. 248 s. ISBN 80-7178-216-5 KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. 1. vydání, Praha: Portál s r. o., 1997. 152 s. ISBN 80-7178-167-3 KULIČ, V. Chyba a učení. Praha: SPN, 1971. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vydání, Praha: Portál, 1996. 153 s. ISBN 80-7178-022-7 MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1. vydání. Praha: Portál, 1998. 240 s. ISBN 80-7178-246-7 PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vydání, Praha: Portál s r. o., 1998. 424 s. ISBN 80-7178-127-4 PAVLAČKOVÁ, M. Vybrané otázky z didaktiky pedagogiky. Olomouc : UP, 1990. PETTY, G. Moderní vyučování. 1. vydání, Praha: Portál, 1996. 384 s. ISBN 80-7178-070-7 PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. 322 s. ISBN 80-85623-98-6 PRŮCHA, J. Pedagogické výzkumy a teorie na západě. Praha : UK, 1992. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 1996. 166 s. ISBN 80-210-1333-8. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno : MU, 1994. ŠVEC, V. Cvičení z didaktiky. Brno : MU, 1996. VALIŠOVÁ, A., SINGULE, F., VALENTA, J. Didaktika pedagogiky. Praha : FF UK, SPN, 1990. Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
- portfolio zpracovaných metod pro zvolenou oblast výuky pedagogiky na vybraném typu školy nebo ve vybraném typu Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
The content of the course is focused on: • analysis of basic pedagogical documents for teaching pedagogy at secondary schools and colleges; • preparation of a draft school education program for a selected type of school; • specifics of teaching individual pedagogical disciplines; • selection of adequate teaching methods and forms; • preparation of a teaching project using selected methods and forms; • implementation or presentation of a teaching project. Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|