|
|
|
||
The course is based on reflective reading of scholarly texts related to upbringing or education. Students will choose several titles from the offered list of publications and carefully study these texts while taking elaborate notes. Students should gain deep insight into the studied issues and should be able to discuss them at length during the final colloquium. This academic year´s topic is Human and Evil.
Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
The aim of the course is to lead students to reflective reading of essential publications and sharing their findings. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
ARENDTOVÁ, H. O násilí. Praha : OIKOYMENH, 2004. ISBN 80-7298-128-5. PAYNE, J. Odkud zlo? O nezkrotnosti čili slabosti lidské vůle. Praha : Triton, 2005. ISBN 80-7254-500-0. PONĚŠICKÝ, J. Agrese, násilí a psychologie moci. Praha : Triton, 2010. ISBN 978-80-7387-378-3. ZIMBARDO, P. Luciferův efekt : Jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. Praha : Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2346-9. ŽIŽEK, S. Násilí. Praha : Rybka Publishers, 2013. ISBN 978-80-87067-22-2. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (09.09.2017)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na závěrečném kolokviu, které bude sestávat z písemného zodpovězení kontrolních otázek, prezentace pořízených konspektů a následné skupinové diskuse. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
1. Controlled reading – basic conception, goals, organization. 2. Principles of reading and note-taking, conspectus, principles of exegesis and eisegesis. 3. Choosing the texts, consultations. 4. Final colloquium. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|