|
|
|
||
The course is focused on the role of verbal sharing in professional development. Students will learn about different techniques and about risks and benefits. Techniques will be discussed not only in a theoretical way but also within several meetings also in practice. Different psychologists will be invited to speak in the course.
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě: 1) docházky (tolerance jedné absence), 2) aktivní účasti na semináři, 3) kvalitního splnění všech úkolů (a jejich odevzdání prostřednictvím Moodlu). Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
|
|
||
BAŠTECKÁ, Bohumila; ČERMÁKOVÁ, Veronika; KINKOR, Milan. Týmová supervize: Teorie a praxe. Praha, Portál. 2016. HAWKINS, Peter; SHOHET, Robin. Supervize v pomáhajících profesích. Praha, Portál, 2004. PÍŠOVÁ, Michaela, et al. Mentoring v učitelství. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika, 2010, 55.3-4: 254-264. SWAFFORD, Jeanne. Teachers supporting teachers through peer coaching. Leading professional development in education, 2000, 105-115. CLEMENT, Mieke; VANDENBERGHE, Roland. Teachers’ professional development: a solitary or collegial (ad) venture?. Teaching and teacher education, 2000, 16.1: 81-101. https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=25399 www.kritickemysleni.cz › klisty › mentoring Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
|