|
|
|
||
The subject focuses on the specifics of pupils with special educational needs at school. The essence of the course is to introduce students to the issue of support measures for individual educational needs. An important part is also the reflection of differences in the behavior of pupils with SEN and the emphasis on a comprehensive approach including cooperation with the family.
Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
Pro zakončení předmětu student zpracuje analýzu kazuistiky žáka s určitou speciální vzdělávací potřebou a bude ji prezentovat v průběhu seminářů. Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Florian, L., Black-Hawkins, K., & Rouse, M. (2017). Achievement and inclusion in schools (Second edition). London: Routledge. Bates, B. (2017). A quick guide to special needs and disabilities. London: Sage Pub. Sotáková, H., & Klusák, M. (2009). Psychology: texts for international students. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. DSM V Diagnostický a statistický manuál duševních poruch Americké psychiatrické spo-lečnosti. 2013 KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H+H, 2001. Mezinárodni klasifikace nemocí. 11. revize. Dostupné z: https://icd.who.int/en SYŘIŠŤOVÁ, E. a kol. Normalita osobnosti. Praha: Avicenum, 1972. ŠVANCARA, J. Poruchy psychického vývoje. Brno: UJEP, 1979 VÁGNEROVÁ, M. Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: UK, 1993. Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
1) Úvod do problematiky žáků s SVP, legislativa spojená s žáky s SVP v českém vzdělávacím systému 2) Diagnostický proces - preventivně intervenční přístup 3) Asistent pedagoga a jeho úloha při práci se žáky s SVP 4) Školní poradenské pracoviště - kompetence, dokumentace žáků s SVP 5) Spolupráce rodiny, školy a dalších organizací u žáků s SVP 6) Kazuistiky žáků s různými typy speciálních vzdělávacích potřeb Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|