|
|
|
||
The course is focused on the main theories of educational psychology. The goal is to introduce the crucial paradigms - behaviorism, constructivism, cognitivism, psychoanalysis, humanism, and cultural psychology. The diversity and complexity of educational and psychological paradigms will be discussed. The content of the course follows the course Introduction to Educational psychology from the bachelor study program.
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||
Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (03.02.2022)
|
|
||
Podmínkou k ústní zkoušce bude česká kondenzace rozsáhlejšího cizojazyčného textu a docházka (tolerance tří absencí). Předmět bude zakončen ústní zkouškou. Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
|
|
||
CORNO, Lyn; ANDERMAN, Eric M. (eds.): Educational Psychology Handbook. Routledge 2015 (3. vyd.). MAREŠ, Jan: Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001 GLOVER, J., RONNING, R. (eds.). Historical Foundations of Educational Psychology. New York, London, Plenum Press 1987. The Nature and Mission of Educational Psychology. Educational Psychologist, 27, 1992, 2 (monotématické číslo). BRUNER, J. S. The Culture of Education. Cambridge, Harvard University Press 1996. CRAHAY, M. Psychologie de l´éducation. Paris, PUF 1999 (2. vyd. 2005). FONTANA, D. Psychologie v učitelské praxi. Praha, Portál 1998. Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
|
|
||
Kurz bude tvořen následujícími tématy: 1. Pedagogická psychologie a její metodologie: výzkum v pedagogické psychologii. Jde o to ukázat konstitutivní vazbu metodologického paradigmatu a metod zkoumání na utváření poznatků 2. Přínosy behaviorismu; Konstruktivistický přístup – Piagetova genetická epistemologie; Kognitivismus, vyučování a učení; Psychoanalýza, humanistická psychologie a edukace; Kulturní psychologie a edukace. 3. Učení ve škole – specifičnost školního učení 4. Sociokulturní background jako součást „dispozic“; Teorie sociokulturního handicapu a jejich kritika 5. Užití pedagogické psychologie – poradenská a školní psychologie Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (03.02.2022)
|