|
|
|
||
The course focuses on school psychologist work with groups of pupils. It will provide the basic introduction to the topic and also reflect selected approaches to the work with social group.
Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
K úspěšnému zakončení předmětu je nezbytná účast na seminářích v rozsahu 70% a absolvování závěrečné reflexivní skupiny, která bude probíhat ve dvou menších skupinách v rámci posledního setkání 9. 1. 2020. Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (21.10.2019)
|
|
||
Bendl, S., Kucharská, A. (eds.) (2008). Kapitoly ze školní pedagogiky a psychologie. Praha, PeF UK. Bendl, S. (2004). Kázeňské problémy ve škole. Praha, Triton. Hadj Moussová Z. - Duplinský J. a kol. (2002): Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha, PeF UK. Hadj Moussová Z. a kol. (2004): Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha, PeF UK. Hayesová, N. (1998): Základy sociální psychologie. Praha, Portál. Hermochová, S. (2004). Skupinová dynamika ve školní třídě. Praha, Portál. Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie. Praha, PeF UK. Hrabal, V., Pavelková, I. (2010): Jaký jsem učitel. Praha, Portál. Hrabal, V. (2002): Diagnostika. Praha, PeF UK. Kolář, M. (2001): Bolest šikanování. Praha, Portál. Lašek J. (2001): Sociálně psychologické klima školních tříd a škol. Hradec Králové, Gaudeamus. Mareš, J. - Křivohlavý, J. (1995): Komunikace ve škole. Brno MU. PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Pracujeme se školákem s ADHD v mladším školním věku: Sociální kompetence. Praha: Raabe, 2014. Martanová, V. (2014). KuliFerda a jeho svět: pracujeme se školákem s ADHD v mladším školním věku (1st ed.). Praha: Raabe.
Vágnerová M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum. http://klima.pedagogika.cz/ https://www.scio.cz/download/skoly/Zdarma_materialy/Napadnik_pro_podporu_dobrych_vztahu_ve_tride.pdf Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (28.11.2019)
|
|
||
Okruhy řešených témat: Třída jako sociální skupina Diagnostika třídy Práce se třídou - školní psycholog a třídní učitel (kdy a jak vstupovat do třídy, práce psychologa prostřednictvím třídního učitele) Budování skupiny (pravidla fungování, témata práce, prevence x intervence, budování vztahů a komunikace) Techniky rozvíjení vztahů mezi žáky Rozvíjení sociálních kompetencí u mladších žáků Reflexní skupiny Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (24.10.2019)
|