|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1) (1)2.jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Applied Didactics I is closely linked with the subject Human Being in Contemporary Society. Based on the Civics in Czech Curicullum it offers didactic tools for designing of goals and partial steps of the teaching process and evaluation options. They practically test, reflect and evaluate the proposed procedures in microteaching using peer feedback.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (19.09.2023)
|
|
||
V předmětu Oborová didaktika 1 se studenti učí transformovat akademické znalosti společenských věd do učiva Občanské výchovy a Základů společneských věd. Formulují důvody, proč má dané téma význam pro žáky ZŠa a SŠ a hledají možnosti propojení probíraných témat s vlastní zkušeností žáků. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||||||||||||||||
Příprava na výuku
Plnění předmětu
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura Pasch, Marvin a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2. HAVLÍNOVÁ, Ivana. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 78 s. ISBN 978-80-7290-670-3. KASÍKOVÁ, Hana. (2016). Kooperativní učení, kooperativní škola (Vydání 3., rozšířené a aktualizované). Portál. KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 4. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál (vydavatelství), 2012. STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. et al. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016 Doporučení literatura HENDRICK, Carl a MACPHERSON, Robin. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Překlad Pavla Le Roch. Druhé, revidované vydání. Praha: Euromedia Group, 2021. 230 stran. Universum. ISBN 978-80-242-7476-8. FLETCHER-WOOD, H. Responzivní výuka: kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Překlad Miroslava Kopicová. Vydání první. Praha: Euromedia Group, 2021. 170 stran. Universum. ISBN 978-80-242-7152-1. DVOŘÁKOVÁ, Michaela. Příspěvek k oborovým didaktikám z perspektivy didaktiky výchovy k občanství. s. 14 - 25. In: Kuthan, Robert, ed., Pelcová, Naděžda, ed. a Zicha, Zbyněk, ed. Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7290-983-4. JANÍK, Tomáš. Pedagogical content knowledge, nebo, Didaktická znalost obsahu?. Brno: Paido, 2007. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3. MOREE, Dana et al. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha: Člověk v tísni, 2008. 110 s. ISBN 978-80-86961-61-3. ŠEĎOVÁ, Klára et al. Výuková komunikace. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 175 stran. ISBN 978-80-210-9529-8. ŠÍP, R. Proč školství a jeho aktéři selhávají. Kognitivní krajiny a nacionalismus. Brno: MUNIPress. (Vybrané kapitoly.) 2019 Last update: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Sylabus přednáškových bloků: 1. Podstat učitele profese a oborové znalosti 2. Dikatická transformace - respektování zkušenosti a potřeb žáků 3. Zdůvodnění obsahové redukce akademických znalostí a jejich didaktizace 4. Bezpečné prostředí 5. Analýza pasáží filmu "Náš vůdce" Sylabus seminářů: 1. Didaktická transformace tématu: představení formuláře Analýzy obsahu učiva a způsobu práce v seminářích 2. Zdůvodnění významu tématu Sociální nerovnosti, instituce ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 3. Zdůvodnění významu tématu Osobnost: psychický potenciál a potřeby ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 4.Zdůvodnění významu tématu Klimatická změna a sociální vědy ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 5.Zdůvodnění významu tématu Tržní ekonomika ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 6. Zdůvodnění významu tématu Sociální vrstvy a třídy, role jednince ve skupině ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 7. Zdůvodnění významu tématu Sociální fenomény: rodina, práce a společnost ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 8. Zdůvodnění významu tématu Vliv médií ve společnosti a politice ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 9. Zdůvodnění významu tématu Vztah jedince a společnosti, socializace ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 10. Zdůvodnění významu tématu Finance a hospodaření domácnosti ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 11. Zdůvodnění významu tématu Socioekonomická dimenze současné společmosti ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu 12. Zdůvodnění významu tématu Kulturní dimenze současné společnosti ve výuce na ZŠ a SŠ, návrhy pro participaci žáků na tématu
V kurzu bude implementovaná metodika rozvoje sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Last update: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16872 Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (11.10.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|