|
|
|
||
The aim of the subject will be to acquaint students with the development of the education of people with hearing impairment in our country and in the world, starting with individual attempts, through the establishment of institutes, to current possibilities. During the course, students will be introduced to changes and nuances of communication approaches, oral-manual controversy. Part of the course will be student presentations with detailed characteristics of selected important personalities.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (07.03.2023)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 10 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 16 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. Pouze v případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams. Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (07.03.2023)
|
|
||
Splnění zápočtového testu. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (07.03.2023)
|
|
||
HÁDKOVÁ, K.Člověk se sluchovým postižením. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2016. ISBN978-80-7290-619-2. HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu.1.díl. Praha: FRPSP, 1999. 395 s. ISBN 80-7216-096-6. HUDÁKOVÁ, A. Prstová abeceda pro tlumočníky. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka o.s., 2008. 120 s. ISBN 978-80-87153-38-3. KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0329-2. MACUROVÁ, A. Dějiny výzkumu znakového jazyka u nás a v zahraničí. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 987-80-87218-00-6. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (06.03.2023)
|
|
||
1. Starověk – první zprávy o vzdělávání neslyšících, Aristoteles. 2. Vzdělávání osob se sluchovým postižením v 16. a 17. století (ve Španělsku, Anglii, Holandsku). 3. Vzdělávání osob se sluchovým postižením v 18. a 19. století (ve Francii, Německu, Rakousku atd.), Milánský kongres učitelů neslyšících, vznik ústavů pro hluchoněmé, Gallaudetova univerzita ve Washingtonu. 4. Počátky vzdělávání v Čechách a na Moravě, Václav Frost a jeho kombinovaná pražská metoda. 5. Vzdělávání ve 20. století až po současnost, počátky včasné sluchové výchovy ve světě a u nás. 6. Vznik spolků neslyšících a nedoslýchavých a časopisů pro neslyšící. 7. Vývoj kochleárních neuroprotéz u nás a ve světě. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (26.04.2023)
|