|
|
|
||
The aim of the course will be to identify persons with secondary impaired communication skills at different ages, familiarization with diagnostic and therapeutic approaches within the rehabilitation process, including the role of a speech therapist. Possibilities of education, employment of persons with secondary impaired communication skills and their quality of life. Part of the course will be familiarization with the methods and principles of using alternative and augmentative communication.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (07.03.2023)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 10 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 16 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. Pouze v případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams. Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (07.03.2023)
|
|
||
Splnění zápočtového testu. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (07.03.2023)
|
|
||
BOČKOVÁ, B. Vybrané kapitoly z alternativní a augmentativní komunikace: Učební text. 1. elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7896-3. FROST, L., BONDY, A. Vizuální komunikační strategie v autismu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2053-1. HÁJKOVÁ, V. a kol. Řeč jako diagnostický fenomén. Praha: PedfUK, 2019. V tisku. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: GradaPublishing, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2. KLENKOVÁ, J. Kapitoly z logopedie II a III. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4. ŠKODOVÁ E., JEDLIČKA, I. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (06.03.2023)
|
|
||
1.Terminologické vymezení sekundárně NKS, kategorizace, možnosti dominujících postižení a koincidence NKS, etiologické faktory, současné problémy v logopedické péči o osoby se sekundárně NKS. 2. Role logopeda v léčebně rehabilitačním procesu, v terapeutickém procesu, úkoly diferenciální diagnostiky v logopedii. 3. NKS při smyslových vadách, etiologie, symptomatologie NKS při postižení zrakovém a sluchovém. Terapeutické přístupy v rozvíjení komunikačních schopností osob se smyslovým postižením. Spolupráce logopedů s tyflopedy a surdopedy. Prognóza řečového vývoje sluchově a zrakově postiženého jedince. 4. NKS v koincidenci s hybnou symptomatikou a mentálním postižením. Symptomy NKS při těžké poruše motoriky, vliv narušené oromotoriky, hlasové poruchy, narušený vývoj řeči. 5. Získaná NKS v poúrazovém stavu a při CMP. Diagnostika a terapie při postižení CNS jiné etiologie. Role logopeda v ucelené rehabilitaci osob s tělesným postižením. 6. Projevy poruchy kognitivního vývoje v řečovém projevu, symptomatologie dle různých forem mentální retardace, diferenciální logopedická diagnostika a intervence v práci s mentálně postiženými. 7. NKS v souvislosti s PAS (etiologie, symptomatologie, klasifikace, intervence). Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (06.03.2023)
|