|
|
|
||
The course of compulsory professional practice in the Speech Therapy study program will consolidate the pedagogical, psychological, special pedagogical and especially professional speech therapy knowledge and skills of students by verifying them through practical application. The content of individual subjects of professional practice is linked to the subjects of the profiling basis, which makes it possible, in accordance with the philosophy of the entire program, to systematically apply the acquired knowledge and skills with regard to the specifics in the education of individual age groups of clients (early and pre-school age, school age, adulthood and seniors).Emphasis is placed on the gradual increase in the demands on students during practical activities and a close link to the graduate profile. The activities of the students are continuously reflected. The Portfolio of Professional Practice is used as an evaluation tool for formative assessment.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující: · vhodně použije přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti logopedické intervence poskytované dětem v raném a předškolním věku, · uvede důvody využití jednotlivých intervenčních přístupů. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 48 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 24 hodin · zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 28 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenční formou. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující vytvoří portfolio, v němž zachytí průběh odborné praxe. Materiály budou vloženy v Moodlu do příslušného kurzu. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4. BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7 MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Předmět Logopedická praxe I vede studující k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Je zaměřen na specifickou problematiku v raném a předškolním a školním věku dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Studující se aktivně podílí na logopedické intervenci, je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe zaznamenává do portfolia, v němž zachytí průběh odborné praxe. Rozpracování charakteristiky dětí, žáků, klientů, u nichž byla realizována logopedická intervence, zaznamenává průběh logopedické intervence. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující: · popíše diagnózy dětí s naarušenou komunikační schopností, se kterými se se v rámci praxe setkal, · charakterizuje diagnostické a terapeutické postupy u dětí předškolního věku, je schopen uvést aplikaci jednotlivých testů a diagnostických materiálů, · uvede příklady možností logopedické intervence u dětí s neurovývojovými jazykovými poruchami na logopedickém pracovišti.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|