|
|
||
The course systematically completes the block of individual practice that the student completed during the master's study.Continuous professional practice takes place in special educational institutions, in schools for children/pupils with communication disorders and hearing impairments and school counseling facilities. The aim of practice is to prepare the student to accompany and support children, pupils and students with special educational needs, to change the quality of his consciousness, in particular, a more aware approach to himself and to disadvantaged people with communication disorders and to people with special educational needs. The student will get acquainted with the possibilities and importance of cooperation of experts who provide speech therapy and deaf-mute intervention whether in the department of education, health care or in the social sphere.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Souvislá oborová praxe probíhá formou přímé výuky. Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Student koná praxi ve vybraném školském zařízení pod supervizí vyučujícího a určeného odborníka, který na daném pracovišti působí. O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia. Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení.
Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Doporučená literatura: HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. (2010) Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3070-7 MULLER,O a kol. (2001) Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. Olomouc: UP. ISBN 80-244-0231-9 BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. (2016) Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-255-0 On-line dostupné publikační záznamy: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ Last update: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (26.01.2024)
|