|
|
|
||
The aim of the course is to acquaint students with the work of mathematicians and mathematics educators from various institutions within the framework of the scientific didactic-mathematical seminar at the Department of Mathematics and Mathematical Education, as well as through events for mathematics teachers organised by the department. The content of the course is determined by the invited lecturers (see the seminar history here: [http://kmdm.pedf.cuni.cz/kmdm-2/matematicko-didakticky-seminar/](http://kmdm.pedf.cuni.cz/kmdm-2/matematicko-didakticky-seminar/)). Some of the lectures are given in English.
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Studující se seznámí s vybranými výsledky práce matematiků a didaktiků z různých institucí a s jejich aplikací při výuce na různých stupních škol. Prohloubí si tak své dosavadní matematické a didakticko-matematické znalosti. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Celková studijní zátěž studenta 55 h Přímá výuka 6 h (pokud se některé výuky student nezúčastní, bude plnit úkol navíc v příslušném rozsahu) Zhlédnutí videozáznamů přednášek 5 h Účast na akci pro učitele - Setkání s Hejného metodou a/nebo Dva dny s didaktikou matematiky 10 h Nepřímá výuka (příprava na semináře, plnění průběžných úkolů, studium literatury a studijních materiálů) 34 h Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Literatura se řídí tématy jednotlivých seminářů a je studentům zadávána na začátku semestru v Moodle kurzu. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích a doporučených akcích pro učitele a plnění průběžných úkolů v Moodle. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Ke kurzu bude určen kurz v Moodle, údaje ke vstupu dostanou přihlášení studenti na začátku semestru. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Studující - popíše výsledky didakticko-matematického výzkumu představeného v přednášce a zhodnotí jeho možné důsledky pro výuku matematiky Pozn. Konkrétní výstupy učení vyplynou z povahy přednášek, jejichž náplň je v každém semestru jiná. Výstupy učení se týkají zejména kompetence 1 Vyučované obory a jejich zprostředkování žákům a žákyním a jejích dílčích bodů 1.1. Rozumím vyučovaným oborům a dále se v nich rozvíjím a 1.2. Didakticky zprostředkuji obsah vyučovaných oborů žákůma žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami Kompetenčního rámce absolventa a absolventy učitelství - matematika, verze červen 2025 (KRAUM). Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|