|
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům zkušenosti jednak s vybranými metodami řešení úloh na úrovni základní a střední školy a jednak s možnostmi tvorby úloh pro žáky pro různé účely (odvozování nových poznatků či diagnostika porozumění).
SYLABUS:
1. Kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP)
2. Metody řešení vybraných úloh základní školy
3. Metody řešení vybraných úloh střední školy
4. Tvorba úloh pro vyučování – úlohy gradované podle obtížnosti
5. Tvorba úloh pro ověřování znalostí – diagnostické úlohy
6. Příprava testů v matematice Last update: STEHLIKO (17.09.2019)
|
|
||
SEMERÁDOVÁ, E. Typy úvah v procesu tvorby matematických úloh pro nadané žáky. Svět nadání, 2018, VII(1), 32-58. Dostupné http://vtp.talentovani.cz//documents/10157/1331589/Typy_uvah.pdf/d8e98349-8c56-4551-8c47-17bb221f5428 POLYA, G. Jak to řešit? Praha: Matfyz Press, 2016. FUCHS, E., ZELENDOVÁ, E. Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání. 1. vyd. Praha: NÚV, 2015. HEJNÝ, M. a kol. Matematické úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávání. Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. Praha: ÚIV, 2010. Dostupné https://www.csicr.cz/getattachment/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni-archiv/VVV/VYUZITI-VYSLEDKU-VYZKUMU-PRO-PODPORU-SKOL-A-JEJICH/Matem-ulohy-pro-2-stupen-publikace.pdf Last update: STEHLIKO (11.09.2019)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7636 Last update: STEHLIKO (18.09.2019)
|