|
|
|
||
Tento prakticky orientovaný předmět je určen pro studenty napříč Univerzitou Karlovou a zaměřuje se na přípravu učitelů (popř. budoucích pedagogických pracovníků) na práci v rozmanitém školním prostředí v rámci společného vzdělávání. Cílem předmětu je rozvíjet kompetence pro efektivní práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytnout jim nástroje pro vytváření podpůrného prostředí ve školách. Jednou ze základních podmínek k efektivnímu vzdělávání žáků v “současné” škole je týmovost. V rámci výuky navštíví studenti klíčové instituce (školské poradenské pracoviště či školské poradenské zařízení, neziskové organizace, aj.) spolupracující se školami v oblasti podpory v řešených tématech.
Last update: Kučerová Olga, Mgr. et Mgr., Ph.D. (10.12.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi řešení obtíží žáků, spojených s psychickým staven a náročnými životními situacemi: Získají tak praktický vhled do preventivních aktivit škol, ale také do spolupráce mezi školami a odbornými institucemi při nastavování individuálních vzdělávacích plánů a podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a dalšími skupinami potřebných žáků.
Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Rozklad přímé a nepřímé výuky:
Celkem 75 hodin Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Studenti se účastní výuky a návštěv v zařízeních. Ze zařízení zpracují hospitační záznam. Záznam je sdílen s kolegy (dle domluvy dvojice či trojice) a vede k vytvoření souhrnného materiálu zodpovídajícího na zadané otázky. Před každou návštěnou zařízení se seznámí s dostupnými materiály na internetu (webové stránky, videa). Zápočet - reflektivní seminář (ve skupině cca 5 studentů) Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Kasper, T. (2015). Základy zdravého životního stylu dětí a mládeže. Masarykova univerzita. Křivohlavý, J. (2009). Pozitivní psychologie: Věda o lidských silných stránkách. Grada Publishing. Seligman, M. E. P. (2011). Flourish: A visionary new understanding of happiness and well-being. Free Press. Weare, K. (2015). Promoting mental, emotional and social health: A whole school approach (2nd ed.). Routledge. Oades, L. G., Robinson, P., Green, S., & Spence, G. B. (2011). Towards a positive university. The Journal of Positive Psychology, 6(6), 432-439. https://doi.org/10.1080/17439760.2011.634828 Noddings, N. (2005). Happiness and education. Cambridge University Press.
Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
1.-2. Wellbeing žáků 3.-4. Návštěva v zařízeních - školní poradenské pracoviště (psycholog, speciální pedagog, školní metodik prevence, výchovný poradce) 5.-6. Psychické zdraví žáků, preventivní programy ve prospěch psychického zdraví žáků 7.-8. Návštěva v zařízeních - školské poradenské zařízení, neziskové organizace 9.-10. Psychické problémy žáků, jejich řešení, možnosti spolupráce 11.-12. Návštěva v zařízeních - SVP, klinický psycholog Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Na základě absolvování předmětu budou studenti schopni:
Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (17.09.2024)
|