SubjectsSubjects(version: 978)
Course, academic year 2025/2026
   Login via CAS
Get Learn to it - OPNK2K002C
Title: Zauč se!
Guaranteed by: Děkanát (41-DEKAN)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / 20 (20)
summer:unknown / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences: critical thinking
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Additional information: http://Garant předmětu: Veronika Laufková. Lektorky: Markéta Sochovská, Hanka Kuzníková (Začni učit: https://zacniucit.cz/)
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Teacher(s): Mgr. Markéta Sochovská
Annotation - Czech
Na základě donesených materiálů z vlastní výuky dochází k upevňování učitelského sebepojetí a nabývání profesního sebevědomí. Na každé setkání si studující přinesou kousek materiálu z výuky - přípravu, žákovskou práci, instrukce, položenou otázku, nahrávku…, vždy na určité téma: Jak učím a jak chci učit Jak na přípravy Jak na složité situace Jak se dobře ptát a zadávat Skupina se vzájemně podporuje v hluboké reflexi materiálů, hledá na odpověď na otázky “co se dělo ve výuce/mezi žáky?” “co jsem zamýšlel/a a co se pak ve výuce dělo?” “co zachovám/udělám jinak?” Lektorky vedou skupinu k reflexi a pomáhají studujícím sledovat, jestli ve výuce volí takové metody a prostředky, které jsou souladu s jejich chtěným profesním já, kde jsou jejich silné stránky a na rozvoj ve které oblasti se zaměřit.
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (08.08.2024)
Course completion requirements - Czech

Aktivní účast, sdílení zkušeností

Mikrovýstup

Poskytování vzájemné zpětné vazby

Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.08.2024)
Learning outcomes - Czech

Rozvíjené kompetence (dle Kompetenčního rámce absolventky a absolevnta učitelství):

  • používání popisného jazyka

  • práci se strukturou a cíli vyučovací hodiny

  • plánování výuky podle učebních potřeb žáků

  • plánování výuky která aktivizuje žáky

  • formulace srozumitelných zadání úkolů, ověřování porozumění žáků

  • formulace chtěných a nechtěných učitelských já

  • využívání reflexe pro plánování svého dalšího rozvoje

  • citlivost k terminologii kompetenčního rámce

  • uvědomění svých silných stránek

  • profesní spolupráce, dávání a přijímání zpětné vazby

Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (09.08.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html