SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pedagogical practice at high school Music Education - OPNH2H112A
Title: Souvislá praxe na SŠ s reflexí (hudební výchova)
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/3, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D.
Pre-requisite : OPNH2H107A
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.10.2019)
The Continuous practice at secondary school provides to students the opportunity to verify the theoretical curriculum and didactic procedurs in the teaching. It will take place for two-weeks units. Students have been teaching 12 hours of music lessons and have been attended 6 hours of listening. In practice, student will be involved in all ongoing school activities / appearances, concerts, department meetings, atd./
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.10.2019)

Na společné zahajovací schůzi s katedrovým vedením praxe (dr. Jiřina Dvořáková) získají studenti informaci o místech výkonu praxe, a kontakty na vyučující. S vyučujícími - garanty praxe se spojí před nástupem praxe, domluví rozvrhy a obsah hodin dle osnov školy. V den nástupu na praxi se studenti představí řediteli školy, nebo jeho zástupci.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (29.10.2019)

Doporučená literatura:

 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání

HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.

MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. 

NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1.
Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. 

PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999.

STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.

ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012.

ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. 

TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol.  Rámec profesních kvalit učitele.

Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (03.10.2018)
Požadavky k zápočtu.
1/ Student nejpozději první den praxe oznámí svůj rozvrh /způsob bude upřesněn na schůzce/.
2/ Při závěrečné schůzce s vedoucí praxe předkládají studenti tyto písemné dokumenty
 a/přípravy k vyučovaným hodinám
b/ poznámky k náslechům
c/osobní reflexi o průběhu praxe
d/písemné vyjádřeni vyučujícího /garanta/ praxe
e/2x vyhotovenou a podepsanou Dohodu o provedení práce, kterou si vyžádají od garanta praxe
 
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html