|
|
|
||
The course focuses on musical movement activities and their usage during teaching. In addition, understanding of C. Orff's methodology and the practical use of Orff tools is covered. Based on model teaching, students prepare their own outputs, which are subsequently performed and reflected in the lessons. Creative approach, active involvement and usability in future practice are emphasized throughout the course.
Last update: Bajerová Ludmila, Mgr. et Mgr. (28.10.2019)
|
|
||
DISTANČNÍ VÝUKA probíhá pro studenty kurzu na platformě GoogleClassroom https://classroom.google.com/c/MTkzMjkyOTI2OTM2?cjc=62ziiom (obsah předěmtu, který nelze dostanční formou předat, bude kompenzován blokovou výukou, jakmile to podmínky dovolí) Last update: Bajerová Ludmila, Mgr. et Mgr. (13.10.2020)
|
|
||
ZÁKLADNÍ ČESKÁ LITERATURA: BLAŽEKOVÁ, M. Orffov Schulwerk. Principy a adptácia. Nitra : Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre Pedagogická fakulta, 2011. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola I. Začátky.Praha : Supraphon, 1969. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola II. Pentatonika.Praha : Supraphon, 1969. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola III. Dur-Moll.Praha : Supraphon, 1972. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola IV. Modální tóniny.Praha : Muzikservis, 1996. JURKOVIČ, P. Hudební nástroj ve škole.Praha : Muzikservis, 1998. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové : Tandem, 2005. KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha : Portál, 2010. VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Comenium musicum. Praha : Editio Supraphon, 1987.
ROZŠIŘUJÍCÍ ZAHRANIČNÍ LITERATURA: JUNGMAIR, U. E. Das Elementare. ZurMusik- undBewegungserziehungimSinne Carl Orffs. [Elementare. K hudební a pohybové výchově v duchu Carla Orffa.] Mainz : Schott, 2003. KEETMAN, G. Elementaria. ErsterUmgangmit dem Orff – Schulwerk. [Elementaria. První setkání s OrffovýmSchulwerkem.]Stuttgart : ErnstKlett, 1970. KELLER, W., REUSCH, F. Orff Schulwerk. Einführung in "Musik für Kinder". Grundlagen und Ziele des Orff-Schulwerks. [Orffův Schulwerk. Úvod k "Hudbě pro děti". Základy a cíle Orffova Schulwerku] Mainz : B. Schott´s Söhne, 1954. KUGLER, M. (Vyd.) Elementarer Tanz - Elementare Musik. Die Günther-Schule München 1924 bis 1944. [Elementární tanec - elementární hudba. Günther-Schule München 1924 do 1944.] Mainz : Schott Musik International, 2002. KUGLER, M. Die Methode Jaques-Dalcroze und das Orff-Schulwerk. Elementare Musikübung. Bewegungsorientierte Konzeption der Musikpädagogik. [Metoda Jaques-Dalcroze a Orffův Schulwerk. Elementární hudební cvičení. Pohybově zaměřené koncepce hudební pedagogiky] Frankfurt am Main : Peter Lang, 2000. ORFF, C. Orff-Schulwerk. Elementare Musikübung. Rhythmisch-melodische Übung. [Orffův Schulwerk. Elementární hudební cvičení. Rytmicko-melodické cvičení.] Mainz : B.Schott's Söhne, 1933. ORFF, C., KEETMAN, G. Orff-Schulwerk. Musik für Kinder I. Im Fünftonraum. [Orffův Schulwerk. Hudba pro děti I. V pětitónovém prostoru.] Mainz : B. Schott´s Söhne, 1950. ORFF, C., KEETMAN, G. Orff-Schulwerk. Musik für Kinder II. Dur: Bordun-Stufen. [Orffův Schulwerk. Hudba pro děti II. Dur: Bordun - stupně.] Mainz : B. Schott´s Söhne, 1951. ORFF, C., KEETMAN, G. Orff-Schulwerk. Musik für Kinder III. Dur: Dominanten. [Orffův Schulwerk. Hudba pro děti III. Dur: Dominanty.] Mainz : B. Schott´s Söhne, 1953. ORFF, C., KEETMAN, G. Orff-Schulwerk. Musik für Kinder IV.Moll: Bordun-Stufen. [Orffův Schulwerk. Hudba pro děti IV. Moll: Bordun - stupně.] Mainz : B. Schott´s Söhne, 1953. ORFF, C., KEETMAN, G. Orff-Schulwerk. Musik für Kinder V.Moll: Dominanten. [Orffův Schulwerk. Hudba pro děti V. Moll: Dominanty.] Mainz : B. Schott´s Söhne, 1954. Last update: Tichá Alena, PaedDr., Ph.D. (02.01.2019)
|
|
||
Last update: Tichá Alena, PaedDr., Ph.D. (02.01.2019)
|