|
|
|
||
The aim of the subject is to verify theoretical knowledge and skills from subject didactics in the environment of grammar schools and secondary vocational schools, and to develop the key competences of the students (diagnostic and self-reflective, organizational and management, psychodidactic and communication competences).
Continuous practice develops the acquired skills and deepens the experience gained in elementary schools as part of the previous continuous practice at elementary school. Students practice under the guidance of experienced faculty teachers, attend their classes, implement their own outputs, and analyze them. They continuously reflect on the positives and negatives of their own outputs and learn to look for alternative approaches to learning activities in teaching foreign languages. Some outputs are recorded and then analyzed. At the end of the internship, students submit reports in the form of portfolios in which they collect relevant materials for the internship, describe the process, formulate conclusions from the internship, and then reflect on the internship together. Due to the increased hourly subsidy, students can extend their stay at the school in the regime of a so-called supplementary teacher, who teaches under the guidance of a faculty teacher and performs other tasks connected with the normal educational activities of a German language teacher.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Studující:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (23.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (27.10.2022)
|
|
||
Absolvování praxe probíhá v souladu s podmínkami určenými směrnicí. K zápočtu je nutno předložit portfolio s potvrzením o absolvování praxe na příslušné škole. Bližší informace obdrží studenti na prvním semináři. Zakončení předmětu: zápočet - 100% účast studenta na souvislé praxi (absenci je nutné nahradit po domluvě) - doporučující hodnocení studenta fakultním učitelem; - odevzdání portfolia studenta – (seznam aktivit a hodin slouží k doložení rozsahu, záznamy vybraných hospitací, přehled příprav hodin vlastní vyučovací činnosti, sebereflexe, vlastní poznatky – PŘÍNOSNÉ PRO MĚ, hodnocení učitelem, případně další přílohy – zpětná vazba od žáků, vybrané zdroje, přílohy (např. pracovní listy) apod.) – vzor portfolia libovolně upravujte dle svých potřeb; - účast na reflexi v termínu – 1 průběžná reflexe + 1 závěrečná reflexe jsou povinné; - splnění dalších úkolů zadaných vyučujícím praxe nebo fakultním učitelem; - zpracování a předložení všech požadovaných materiálů (přípravy, záznamy z hospitací, seznam prostudované odborné literatury a pedagogické dokumentace, záznamy z jednání předmětové komise, záznamy z dalších aktivit a akcí, do kterých se student zapojil) – pokud je relevantní. Portfolio je nutné odevzdat do 10.1.2025. Last update: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (25.08.2024)
|
|
||
BAUSCH, K. u. Koll. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke Verlag, 1995.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (27.10.2022)
|
|
||
Student hospituje ve výuce německého jazyka na vybrané střední škole. Během hospitací zpracovává podrobný hospitační záznam, který samostatně písemně reflektuje a poté diskutuje v semináři s dalšími studenty. Tvoří přípravy a vede samostatně výuku německého jazyka. Každou odhospitovanou i vyučovanou hodinu reflektuje s provázejícím učitelem a vedoucím praxe. Vykonává další činnosti spojené s výkonem práce učitele (asitence při dozorech, příprava projektů, asistence při přípravě materiálů, účast na poradách, zahraničních projektech apod.). Student dále rozšiřuje své didaktické portfolio. Last update: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Studující:
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (23.09.2024)
|