|
|
|
||
The aim of the course is to deepen the field-specific practical preparation of students. The listening practice is therefore included in the first semester of the follow-up Master's degree, and students have the opportunity to get acquainted with a specific educational environment at a primary or secondary school or another institution offering language education before their own continuous practice. The course consists in the implementation of 12 hours of listening sessions in German language classes at school, where students use observation forms and assignments to follow the course of the lessons, followed by six hours of reflection in a standard learning environment under the guidance of the teacher. The participation of selected invited practitioners - teachers with whom the practice took place - is also expected. In order to meet the outcome of the listening practice, students compile portfolios documenting the activities carried out in the course. Part of the listening practice is also the implementation of independent mini-internships (microteaching) of students, it can be tandem teaching, assisting the teacher, etc.
Last update: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Studující - sleduje jednotlivé pedagogicko-psychologické a oborově-didaktické aspekty vyučovací hodiny německého jazyka, které následně reflektuje a hodnotí, - reflektuje cíle výukové jednotky, způsoby práce učitele při utváření komunikační kompetence žáků, způsoby evaluace žáků a práce s chybou, způsoby práce se žáky s SP aj., - rozumí principům výuky cizích jazyků, na jejich základě vytváří vlastní didaktické materiály a realizuje části výukových jednotek. Last update: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Absolvování praxe probíhá v souladu s podmínkami určenými směrnicí. K zápočtu je nutno předložit portfolio s potvrzením o absolvování praxe na příslušné škole. Bližší informace obdrží studenti na prvním semináři. Zakončení předmětu: zápočet - 100% účast studenta na náslechové praxi (absenci je nutné nahradit po domluvě) - odevzdání portfolia studenta – (záznamový a podpisový arch dokládající počet navštívených hodin, seznam aktivit a hodin slouží k doložení rozsahu, záznamy vybraných hospitací, sebereflexe, vlastní poznatky; - účast na povinných reflexi v termínu – průběžné reflexe + 1 závěrečná reflexe jsou povinné; - splnění dalších úkolů zadaných vyučujícím praxe nebo fakultním učitelem; - realizace 4 mikrovýstupů; - zpracování a předložení všech požadovaných materiálů (např. záznamy z hospitací, seznam prostudované odborné literatury a pedagogické dokumentace, záznamy z jednání předmětové komise, záznamy z dalších aktivit a akcí, do kterých se student zapojil) – pokud je relevantní. Portfolio je nutné odevzdat do 10.1.2025. Last update: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.08.2024)
|
|
||
FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0. DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVA, M. Učitel a příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6 ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6 HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.08.2019)
|
|
||
Studující: Na základě zkušenosti popisuje specifika výuky německého jazyka na navštívených školách. Vytváří poznámky do záznamového archu z navštívených hodin. O těchto poznámkách diskutuje, reflektuje vybrané sledované jevy, navrhuje případné modifikace. Dokáže zhodnotit do jaké míry byly zvolené výukové strategie v rámci sledované hodiny efektivní. Vytváří specifické a měřitelné cíle jednotlivých vyučovacích hodin německého jazyka. Správně používá didaktickou terminologii při reflexi vyučovacích hodin. Realizuje mikrovýstupy v rámci hodin německého jazyka, hodnotí efektivitu využítých forem a metod výuky. S ohledem na jazykovou úroveň žáků vhodně transformuje učivo a vhodně volí terminologii z oblasti morfologie, syntaxe a lexikologie. Poskytuje žákům konkrétní zpětnou vazbu, využívá principů formativního hodnocení. Připravuje jazykově přiměřené, věcně správné a gramaticky bezchybné pracovní listy a úkoly pro žáky s ohledem na jejih jazykovou úroveň v rámci realizovaných mikrovýstupů. Správně používá v německém jazyce pokyny k motivaci a hodnocení žáků, dále k organizaci výuky. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|