|
|
|
||
Learning outcomes of the course unit The aim of the subject Continuous Teaching Practice I is to follow the real school environment, to get acquainted with school documentation, to work with pupils and to get practical didactic skills with teaching German.
The task of the course is to prepare students in cooperation with faculty primary schools and within the scope of the Directive for observation and teaching activities. In the first week, students / students will attend 10 observations, especially in those classes where they will carry out separate outputs in the following week. We do not exclude observations at other teachers or at the co-practicing student. In the second week they complete 10 practical outputs and then an analysis lesson.
The output is a portfolio (data for its processing are in Moodle). Separate outputs will be monitored. The course has been taught in German.
Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Přístupové údaje do ms teams budou doplněny před začátkem výuky. Last update: Švermová Dagmar, PaedDr. (30.01.2021)
|
|
||
- realizace 10 hospitací a 10 samostatných výstupů s rozborem - zpracování portfolia dle osnovy - hodnocení studentů uvádějícím vyučujícím - výsledek hospitace pracovníka katedry Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Doporučená literatura: FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6 HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. ROSENZWEIG, M. Proměny v projektování obsahu vzdělávání. In. Kapitoly ze školského managementu. BACÍK, F.; KALOUS, J.; SVOBODA, J. Praha: PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-49-8. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
Praxe je organizována dle harmonogramu ak. roku. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|