|
|
|
||
The course aims to deepen the students’ preparedness for self-reliant lesson management including planning and
follow-up evaluation. In continuation of the preceding subject Didactics of the French Language II the student
perfects his/her skills by means of analysing real teaching situations, suggesting alternative solutions, and
elaborating appropriate methodological material. The student is able to react adequately to various educational
contexts of FLE instruction, counting the inclusion of game and drama elements or alternative pedagogical
techniques for diverse audiences. Simultaneously, attention is paid to the introduction to research conduction in
the field of foreign language teaching: the student is capable of propounding, implementing, and evaluating his/her
own research project. - Methodology of research in the field of didactics of foreign languages: the research project,
qualitative and quantitative research; plurilingualism and interculturality (in-depth); speech skills and linguistic
means (in-depth, based on the experience from the continuous practice at lower secondary school); game and
drama elements in foreign language teaching; alternative pedagogical trends and language teaching; young adult
literature and FLE. AI for language teacher.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Student prohlubuje svou připravenost na samostatné vedení hodin včetně jejich plánování a zpětné evaluace s ohledem na nejnovější metodické přístupy a výzkumy v oblasti didaktiky jazyků a na různorodá specifika výukových kontextů. Student analyzuje reálné výukové situace, navrhuje alternativních řešení a zpracovává vhodný didaktický materiálu. Student analyzovuje a aplikuje základní principy plurilingvismu, interkulturality a akčního přístupu při navrhování, realizaci a hodnocení současných výukových postupů ve výuce jazyků, a to tak, aby podporovaly inkluzivní výuku zaměřenou na žáka. Student se orientuje ve výzkumu v oblasti FLE/výuky jazyka. Student produktivně využije nástroje ICT a AI ve výuce. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 15 minut (reaktivace základních konceptů z přednášky) Příprava na zkoušku: 10 hodin (zpracování, konzultace a vzájemné prezentace finálního projektu) Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
DEFAYS, M. (ed.) Le FLE en questions. Bruxelles: Mardaga, 2020. Conseil de l´Europe (coll.): Volume complémentaire du CECRL avec de nouveaux descripteurs. 2017 BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018 (2e édition). CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. VANTHIER H. L’enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009. BLANCHET P.; CHARDENET P. (dir.) Guide pour la recherche en didactique des langues et des cultures. Paris: Éditions des archives contemporaines, 2011. SILVA H. Jeu en classe de langue. Paris: CLE International, 2008. HOWELL D. C.; ROGIER M.; YZERBYT V.; BESTGEN Y. Méthodes statistiques en sciences humaines. Louvain-La-Neuve: De Boeck, 2015. PUREN Ch. La nouvelle perspective actionnelle et ses implications sur la conception des manuels de langue. In: LIONS-OLIVIERI M-L.; LIRIA P. (eds.) L’approche actionnelle dans l’enseignement des langues. Éditions Maison des Langues, 2009 (pp. 119–137). BYRAM M.; WAGNER M. Making a difference: Language teaching for intercultural and international dialogue. In: Foreign Language Annals 51, 2018 (pp. 140–151). Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Realizace výukové jednotky (lze dodat i ve formě videa) spolu s doplňkovými materiály a písemným rozborem (odevzdáno před zkouškou) s využitím nástrojů ICT/AI. Ústní pohovor nad didaktickou jednotkou, její teoretická analýza. Student musí prokázat schopnost teoretické analýzy realizované jednotky na základě odborné literatury. Max. dva opravné pokusy. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Přednáška a seminář 1-3 - Nástroje AI (úvod), Recepce (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 4-6 - Produkce (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 7-9 - Interakce (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 10-11 - Mediace (koncept a jeho aplikace, analýza výukových aktivit a jejich produkce pro vybrané publikum, včetně autoevaluace a párové evaluace) Přednáška a seminář 12 - Didaktický výzkum v oblasti FLE, aktuality ze světa výuky FLE a cizích jazyků, Nástroje AI (reflexe) Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (14.09.2024)
|