SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Assessment and didactical diagnostics in Science - OPNE4E107C
Title: Hodnocení a didaktická diagnostika v přírodovědných předmětech
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: 15 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.01.2024)
Evaluace v uzlových bodech (hodnocení výsledků vzdělávání žáků základních škol, příprava nové maturity) i potřeba dílčí diagnostiky vyžaduje, aby se studenti učitelství seznámili se základními principy hodnocení práce žáků. Kurz je pomyslně rozdělen na dvě čísti: 1. testování s důrazem na problematiku tvorby testových úloh a sestavení testu z učiva chemie na základních a středních školách. Semináře budou věnovány praktickému nácviku tvorby testových úloh z chemie a didaktické interpretaci statistických výsledků získaných při ověřovacích šetřeních. Za pomoci odborných českých i zahraničních materiálů (včetně webu) si absolventi osvojí základní dovednosti, které potřebuje učitel chemie ke zvládnutí ověřování výsledků výuky. 2. formativní zpětná vazba, responsivní učení, techniky poskytování zpětné vazby. Studenti analogicky k první části kurzu vytvoří portfolio hodnotících technik ke konkrétním oblastem vzdělávacího obsahu z chemie.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.01.2024)

Aktuální znění RVP, Standardy pro základní vzdělávání

Závěrečné zprávy PISA a TIMSS

Čtrnáctová, H., Vasileská, M., Mokrešová, O., & Kroutil, J. (2001). Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie. Tauris.

Chrástka, M. (1999). Didaktické testy. Paido.

Laufková, V. (2017). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika67(2).

Schindler, R., & kol. (2005). Rukověť autora testových úloh. CERMAT.

Wiliam, D. (2011). What is assessment for learning?. Studies in educational evaluation37(1), 3-14.

Learning resources - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.01.2024)

Studijní opory jsou umístěny v tomto MS Teams kurzu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html