SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Curriculum for Science Education - OPNE4E106C
Title: Kurikulum pro výuku přírodovědných předmětů
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (27.02.2020)
Smyslem kurzu je usouvztažnit dosavadní znalosti studentů o kurikulu přírodovědných předmětů a doplnit je informacemi o kurikulu vybraných zahraničních států. Předmět má povahu semináře. Studenti provádí analýzu zahraničních kurikul samostatně a společně vytvářejí přehled.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (27.02.2020)

Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., et al. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives, abridged edition. White Plains, NY: Longman.

Blažek, R., & Příhodová, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Praha: ČŠI.

Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, The Classification of Educational Goals. Handbook I: Cognitive Domain. New York: David McKay.

Bloom, B. S. (1994). Reflections on the development and use of the taxonomy In L. A. Anderson & L. A. Sosniak (Eds.), Bloom's taxonomy: A forty-year retrospective (Vol. 92, pp. 1-8). Chicago: University of Chicago Press.

Marzano, R. J., & Kendall, J. S. (2006). The new taxonomy of educational objectives: Corwin Press.

OECD. (2016). Pisa 2015 Results (Volume 1): Excellence and Equity in Education. Dostupný z: http://dx.doi.org/10.1787/9789264266490-en

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2017). Praha: MŠMT.

Learning resources - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (27.02.2020)

Materiály ke kurzu, zadání i prostor komentování prací i pro odevzdávání úkolů je dostupný zde.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html