SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Curriculum for Science Education - OPNE2E114B
Title: Kurikulum pro výuku přírodovědných předmětů
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 1/1, MC [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)
The purpose of this course is to connect students' present knowledge about science curriculum and complete it with information about curriculum in selected countries. The course is of a seminar nature. Students perform analysis of the curricula and together create an overview.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)

Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., et al. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives, abridged edition. White Plains, NY: Longman.

Blažek, R., & Příhodová, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Praha: ČŠI.

Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, The Classification of Educational Goals. Handbook I: Cognitive Domain. New York: David McKay.

Bloom, B. S. (1994). Reflections on the development and use of the taxonomy In L. A. Anderson & L. A. Sosniak (Eds.), Bloom's taxonomy: A forty-year retrospective (Vol. 92, pp. 1-8). Chicago: University of Chicago Press.

Marzano, R. J., & Kendall, J. S. (2006). The new taxonomy of educational objectives: Corwin Press.

OECD. (2016). Pisa 2015 Results (Volume 1): Excellence and Equity in Education. Dostupný z: http://dx.doi.org/10.1787/9789264266490-en

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2017). Praha: MŠMT.

Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (31.05.2019)

Pro úspěšné splnění podmínek je vyžadována analýza vzdělávacích cílů kurikula pro chemii jednoho z vybraných států, podání přehledu o pojetí jejich kurikula a vypracování seminárního výstupu.

Learning resources - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (27.02.2020)

Materiály ke kurzu, zadání i prostor komentování prací i pro odevzdávání úkolů je dostupný zde.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html