|
|
|
||
The course focuses on the application of the knowledge of biology didactics in the context of in-depth analysis and reflection of biology teaching, planning and structuring of educational content, control of learning outcomes and preparation of biology teaching using specific teaching methods. Thus, the course builds on the theoretical framework of the Didactics of Biology I course, deepens the acquired concepts and aims at their application in typical and atypical cases.
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Studující:
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta je 135 h. Výuka předmětu sestává z přednášek a cvičení v prezenční formě a nepřímé výuky. Nepřímá výuka se skládá z přípravy na přímou výuku, práce se studijními materiály, planní průběžných úkolů a přípravy portfolia a přípravy na zkoušku. Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Pro získání zápočtu je zapotřebí aktivní účast na výuce a odevzdání portfolia se správně zpracovanými úkoly. Zkouška probíhá ústní formou dle témat vycházejících ze sylabu předmětu. Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Pavlasová, L. (2014). Přehled didaktiky biologie. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Chocholoušková, Z., & Hajerová Müllerová, L. (2019). Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou. Západočeská univerzita v Plzni. Jáč, M., Kopecká, J., Morris, M., & Vránová, O. (2019). Didaktické kazuistiky výuky přírodopisu a biologie. Univerzita Palackého v Olomouci. Petr, J. (2014). Možnosti využití úloh z biologické olympiády ve výuce přírodopisu a biologie. Inspirace pro badatelsky orientované vyučování. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta. Kalhous, Z., & Obst, O. (2002). Školní didaktika. Portál. Pavlasová et al. (2015). Přírodovědné exkurze ve školní praxi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Janík, T. et al. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Masarykova univerzita. Vojíř, K., Holec, J., & Rusek, M. (2017). Přírodopisné a chemické úlohy pro základní vzdělávání a jejich metodické komentáře. In M. Rusek, D. Stárková, & I. Bílková Metelková (Eds.), Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIV. (pp. 221-228). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Nejedlý, A., & Vojíř, K. (2024). How to construct inquiry tasks: A methodological framework and task piloting In D. Koperová & M. Rusek (Eds.), Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XXI. (pp. 125-135). Charles University, Faculty of Education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf Hejnová, E., & Hejna, D. (2016). Rozvoj vědeckého myšlení žáků prostřednictvím přírodovědného vzdělávání. Scientia in Educatione, 7(2), 2-17. https://doi.org/10.14712/18047106.341 MŠMT. (2023). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. MŠMT. (2022). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Učebnice přírodopisu a biologie se schvalovací doložkou MŠMT Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8267 Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Studující:
Last update: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|