|
|
|
||
The course introduces multiple methods of assessing L2 skills and language resources. Students analyze various types of tests in relation to testing objectives. The course provides an overview of the basic psychometric parameters of testing (validity, reliability, sensitivity, objectivity, difficulty, etc.), including their quantitative evaluation. Students are also introduced to the processes of validation, standardization, and calibration of language tests. Special attention is paid to the assessment of the common part of the Maturita) school-leaving examination and test modifications for students with specific learning needs. The course content includes detailed analyses of students´ performances in the oral and written parts of proficiency examinations in accordance with the prescribed and standardized criteria.
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (10.10.2022)
|
|
||
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu a získání zápočtu jsou:
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (10.10.2022)
|
|
||
Coursebooks: Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. Pearson Longman. ISBN: 978-0138149314 McNamara, T. (2000). Language Testing. Oxford University Press. ISBN: 978-0194372220 aktuální Katalog požadavků ke společné části maturitní zkoušky – anglický jazyk Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN: 8024414252 Other sources: Bachmann, F. L., & Palmer, A. S. (2010). Language Assessment in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford University Press. ISBN: 978-0194422932 Byčkovský, P.,& Zvára, K. (2007) Konstrukce a analýza testů pro přijímací řízení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN: 978-80-7290-331-3 Carr Nathan T. (2011). Designing and Analyzing Language Tests. Oxford University Press. ISBN: 978-0194422970 Corkill, D., et al. (eds.) (2011). Manual for Language Test Development and Examining. Council of Europe. Cambridge: Association of Language Testers in Europe (ALTE). EMC/6212/1Y04: 5898975358 Fulcher, G., & Davidson, F. (2007). Language Testing and Assessment: An Advanced Resource Book. Routledge. ISBN: 978-0415339476 Fulcher, G., & Davidson, F. (eds.) (2012). The Routledge Handbook of Language Testing. London and New York: Routledge. ISBN: 978-1138205369 Hughes, A. (2002). Testing for Language Teachers. Cambridge University Press. ISBN: 978-0521484954 Katalogy požadavků pro zkoušky společné části maturitní zkoušky konané ve školním roce 2019/2020: Anglický jazyk. Praha: CERMAT. [cit. 2020-05-30]. Dostupné z www.cermat.cz Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (10.10.2022)
|
|
||
Předmět je ukončen zkouškou. Zkouška se skládá z části písemné a ústní. Podmínkou účasti v ústní části zkoušky je složení písemné části (didaktický test) s úspěšností alespoň 70%. Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (10.10.2022)
|
|
||
The course covers the following topics: Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (10.10.2022)
|
|
||
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)
|