|
|
|
||
The focus of the course is concretized on the opening of several ways to set up pedagogical diagnostics in school practice in a structured way, and how to create individual diagnostic records for children. One can start with the Health Promotion Program and the Oregon Method of the Start Together Program. Here you can review the possibilities of using items / categories for diagnosis, assessment scales and compare the experience of creating records for pedagogical diagnosis of children in a particular classroom. Reveal the contribution of child diagnosis to each teacher and the subsequent discussion of both approaches / records.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je seznámení se s možnostmi, jak strukturovaně nastavit pedagogickou diagnostiku ve školní praxi, jak vytvářet individuální diagnostické záznamy dětí v mateřské škole a jak založit a pracovat s portfoliem dítěte. Studenti získají potřebné znalosti, aby mohli navrhnout funkční způsob vedení záznamů individuálních vzdělávacích pokroků dítěte a kriticky zhodnotit vhodnost některých dostupných nástrojů. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Vážení studenti, vzhledem k epidemiologické situaci bude výuka probíhat až do dovolání dle rozvrhu distanční formou v prostředí MS Teams. Přihlásit se můžete na odkazu níže: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a362e610760244c1ab243849a20c7a7c1%40thread.tacv2/conversations?groupId=7ec36176-4dba-48f0-bcaa-1b9605aba791&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (01.02.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura BEDNÁŘOVÁ, J. ŠMARDOVÁ V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Olomouc: Edika 2.vyd. 2015. ISBN 978-80-2660-65-81. GARDOŠOVÁ J., DUJKOVÁ L. a kol. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický materiál průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2003. ISBN 807 1788-155. GARDOŠOVÁ J. TOFLOVÁ N. Práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění- předškolní vzdělávání. Olomouc: UP v Olomouci 2015 ISBN 978-80-244-4500-7. inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-szn-pv/metodika.szn-pv.pdf. KARGEROVÁ J., GARDOŠOVÁ J. Individualizace v práci učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2009 Zacitspolu/images/files/příručka-Individualizace_v_Ms.pdf. SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, 2012. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-884-8. SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem ditěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6 ŠMELOVÁ, Eva. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5115-2.
Doporučená studijní literatura MIKOVÁ, Š., STANG,J. Typologie osobnosti u dětí. 2. vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0874-7. BAUM, T. Umění přátelského řešení konfliktů. Portál, 200í. ISBN 978-80-7367-525-7. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. NEVOLOVÁ, D. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0. SEIDLOVÁ - MÁLKOVÁ G., SMOLÍK F. Diagnostika jazykového vývoje. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4585-5. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Diskuse, ukázka nástrojů, videoukázky, sdílení příkladů dobré praxe. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu bude aktivní účast na seminářích, předložení vzoru diagnostických záznamových archů a prezentace portfolia dítěte na závěrečném setkání. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Možnosti vedení zásznamů individuálních vzdělávacích pokroků dítěte - VÚP, Oregonská metoda hodnocení, Predict Některé diagnostické nástroje - Předcházíme poruchám učení, Klokanův kufr Efektivní práce s portfoliem dítěte Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|