|
|
|
||
The course focuses on some aspects of leadirship of nursery school. The first part of the course will focus on the aspects of audition for headmistress post - how to find the challenges, what particulars need to be documented on the application, how to prepare for the audition, how to draw up the school development concept and how to present it. The subject of the second part will be the duties, responsibilities and standard problems that arise from the appointment to the position of head teacher.
Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky řízení mateřské školy. Získají potřebné znalosti pro tvorbu koncepčního rámce školy, seznámí se s dalšími požadavky, které jsou na vedoucí pracovníky matřeských škol kladeny, a to zejména v oblasti personální, finanční a public-relations. Tyto poznatky dokážou uplatnit v praxi, např. při sestavování koncepce školy či podávání grantové žádosti. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: Studijní zátěž: 3 kredity. Přímá výuka: 24h; vypracování seminární práce 35h; plnění úkolů v Moodle 15h. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (13.01.2022)
|
|
||
Základní studijní literatura LHOTKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I., TURECKIOVÁ, M. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7478-349-4. SYSLOVÁ, Z. Jak úspěšně řídit mateřskou školu. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-976-0. TROJANOVÁ, I. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-656-3.
Doporučená studijní literatura Časopis Řízení školy, Wolters Kluwer, ISSN 1214-8679. Časopis Poradce ředitelky mateřské školy, Forum, ISSN 1804-9745. Sbírka zákonů – vybrané právní předpisy Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (03.05.2017)
|
|
||
Přednáška, řešení modelových situací, samostatná práce v prostředí Moodle. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
1. Ředitelka MŠ – role, možnosti a odpovědnosti; motivace studentek k funkčnímu postupu. 2. SWOT analýza školy; strategický plán jako východisko pro zpracování rozvojové koncepce. 3. Konkurz na ředitelku MŠ – náležitosti, průběh, sebeprezentace; jmenování do funkce. 4. První kroky v nové funkci, orientace v novém prostředí a nové roli. 5. Pracovně právní předpisy a personalistika. 6. Řízení pracovního výkonu; kontrola, hospitace. Formování pedagogického sboru. Vztahy na pracovišti. 7. Školské právo, dokumentace školy, výkaznictví. 8. Rozpočet školy a jeho správa. Fundraising, projektový management. 9. Vztahy se zřizovatelem, s dalšími subjekty, s rodiči (public relations a marketing školy). 10. Autoevaluace školy. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu je aktivní účast na setkáních a zapojení do skupinového řešení modelových situací. Dále bude nutné vypracovat seminární práci podle zadání - vytvoření fiktivního návrhu grantové žádosti. Práce bude klasifikována a hodnocena podle kritérií: Soulad se zadáním vyhlášení grantového projektu. Obsahové a formální zpracování. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5009 Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (13.01.2022)
|