|
|
|
||
Modelling - visual and haptic approach to the world. Integral perception of the modelled and observed
object in its physical aspect. Modelling as a space for sensory perception and touching the real world.
Study modelling through thematized work, which is grasping the matter, is expressing the silhouette and proportions, is expressing the volumes, directions, and edges of an object. Development of practical and theoretical knowledge in the field of spatial and object creation, focus on contemporary visual art, the relationship with the history of art. The aim of the course is to develop the ability of didactic transformation of experience from own work in the studio.
Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (07.09.2024)
|
|
||
The student is familiar with 3D artistic practice. The student is able to use basic techniques of 3D artistic practice. The student will create and reflect on a series of artworks. Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (25.10.2022)
|
|
||
The condition for the completion of the course is a submission of an electronic portfolio (PDF) of the works made during the semester including a description and a commentary. Students will upload their presentation to an agreed location (e.g. Disc). Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (07.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: PRECLÍK, V.: Paměť sochařského portrétu. Academia: Praha 2004. ROESELOVÁ, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ROESELOVÁ, V.: Linie, barva, tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. ŠAMŠULA, P.: Obrazárna v hlavě 1-2. Praha: SPL Práce, 1996. TRAVERS, P., CHEADLE, J.: Velká kniha stylů portrétní fotografie. Praha: Zoner Press, 2013.
Doporučená literatura: LYNTON, N.: Umění 19. a 20. století. Praha: Artia, 1981. LAMAČ, M.: Myšlenky moderních sochařů. Praha: Odeon, 1989. ŠTECH, V. V.: Rozprava o reliéfu. Brno: HSU, 1956. VOLAVKA V.: Jak vzniká socha. Praha: NČVU, 1956. ZHOŘ, I.: Hledání tvaru. SPN: Praha, 1977. ZHOŘ, I.: Klíče k sochám. SPN: Praha, 1987. Monografie současných sochařů, katalogy současných sbírek a výstav. Odkazy: Rosalind Krauss: Sochařství v rozšířeném poli Krauss_Rosalind_1979_2011_Socharstvi_v_rozsirenem_poli.pdf (monoskop.org) Miwon Kwon: One Place after Another Kwon_Miwon_One_Place_after_Another_Site-Specific_Art_and_Locational_Identity.pdf (monoskop.org) Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (06.10.2024)
|
|
||
1.-2. Modelování zacílené na haptickou stránku v souvislosti s výstavbou tvaru a uvolnění imaginace. 3.-4. Modelování zaměřené na prostorovou představivost, procvičování vidění siluety, proporcí, abstraktní objekt. 5.-6. Modelování hlavy a ukázání analogie principů v předešlých etudách. 7.-8. Modelování hlavy a ukázání analogie principů v předešlých etudách. 9.-10. Seznámení s principy výstavby reliéfu. 11. Seznámení s principy výstavby reliéfu. 12. Reflexe a shrnutí kurzu. Last update: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (17.09.2020)
|
|
||
The student uses 3D techniques for artistic practice (modelling). The student is able to describe basic sculptural techniques. The student creates and presents a portfolio of artwork in which he or she describes and reflects on his or her work. The student uses his/her artwork in didactic lesson planning. Last update: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|