|
|
|
||
Contact and dialogue with the artwork. Developing spectator skills in search of meanings, themes, and contexts of the work. A work of art as a way of communication. Cultural, historical and social contexts of the creation and perception of the work, their influence, and transformation. Visual arts, visual culture, visual literacy - relations between them and their position in education. A world of everyday visuality.
Last update: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Studující - je schopen/a vnímat výtvarnou výchovu jako důležitou součást kurikula, rozvíjející smyslové vnímání, uplatňování subjektivity i vlastní výtvarné vyjádření. - je schopen vnímat výtvarnou výchovu jako sféru rozvoje osobnosti včetně kritického myšlení - chápe překotný vývoj umění a vizuální sféry od počátku 20. století dosud Last update: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Samostudium literatury, obrazových zdrojů včetně návštěvy výstav - 40 hodin Příparav a realizace dílčích seminární prací - 25 hodin Aktivní účast na přednáškách a seminářích 10 hodin Last update: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Předmět bude zakončen a hodnocen na základě aktivní účast v seminářích, odevzdání průběžně zadávaných prací (které budou splňovat nároky na kvalifikační práce). Hodnocena bude invenčnost zpracování, jazyková přesnost, použití odpovídající oborové terminologie, korektní uvádění zdrojů. Last update: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: BIRD, M. Van Goghova hvězdná noc. CPress, 2017, ISBN 978-80-264-1691-3. HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint, 2014, ISBN 978-80-86803-28-9. ŠEBOROVÁ, S.; FRANTA, J.: Jak namalovat vejce. Brno: Moravská galerie, 2020, 978-80-7027-328-9 TŘEŠTÍK, Michael. Umění vnímat umění: guerilla writing about art. Vydání třetí, v nakladatelství Motto první. Praha: Motto, 2022. ISBN 978-80-267-2292-2.
Doporučená literatura: AUMONT, J. Obraz. Praha: AMU, 2005. FULKOVÁ, M.; SLAVÍK, J.; NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova 6. - 7., 8. - 9. roč. (učebnice). Praha: Fortuna, 1997. GOMBRICH, E. Umění a iluze. Praha, Odeon. KULKA, J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990. MIRZOEFF, N. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. Last update: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
Přednášky obsahují tato témata: 4. Kýč a jeho funkce v současné vizuální kultuře. 5. Společná návštěva výstavy či expozice, studium doprovodných vzdělávacích materiálů, jejich analýza a pokus o vytvoření vlastních úkolů pro žáky. Last update: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Studující - zná a je schopen/a vyjmenovat některé významné galerijní instituce na území Prahy i jinde - je schopen/a vysvětlit termíny "vizuální gramotnost", "galerijní a muzejní edukace", "zprostředkování umění", "didaktická transformace" - vytvoří konkrétní výtvarné úkoly/výtvarné zadání na základě didaktické transformace obsahu uměleckého díla - vytvoří příběh (ve formě komiksu) na základě uměleckého díla Last update: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (22.09.2024)
|