|
|
|
||
Didactic aspects of health physical education in school and out-of-school conditions. The subject is focused on the methodological outputs of students in the field of health physical education. The outputs will be focused on individual types of impairment of children of younger school age, in different parts of the lesson and with the use of different hand apparatus and apparatus.
Last update: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
The aim of the course is for students to acquire basic didactic knowledge and skills in health physical education for children in the 1st grade of elementary school. Last update: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
Direct teaching 24 hours Self-study 25 hours Exam preparation 20 hours Last update: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
Active participation, 75% attendance, methodical output. Written test (max. 3 attempts). Last update: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. A KOL. (2017) Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3308-4 STRNAD, P., PRAJEROVÁ, K. (2022) Zdravotní tělesná výchova. Praha: Karolinum, 228 str., 1. vydání. ISBN: 978-80-246-5340-2 https://is.muni.cz/do/fsps/e-learning/ztv/index.html Doporučená literatura: BURSOVÁ, M. (2005) Kompenzační cvičení. Praha: Grada. ISBN 80-247-0948-1 HRONZOVÁ, M. (2011) Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-7290-500-3. HOŠKOVÁ, B. a kol. (2014) Vademecum – Zdravotní tělesná výchova. E-kniha. Praha: Karolinum. ISBN 78-80-246-2650-5 KABELÍKOVÁ, K., VÁVROVÁ, M. (1997) Cvičení k obnovení a udržování svalové rovnováhy. Praha: Grada, 240 s. ISBN 80-7169-384-7 LEVITOVÁ, A., HOŠKOVÁ, B. (2015) Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada. Last update: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
Písemný test z oblasti didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Základní okruhy otázek:
Last update: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
Focus on didactic aspects of health physical education. Methodical outputs of students. Students will be assigned specific impairments and certain parts of the health physical education lesson, but they will choose an age category, or used apparatus Content of methodological outputs:
Last update: Hájková Jana, PaedDr. (09.09.2023)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/section.php?id=232670 Last update: Hájková Jana, PaedDr. (08.09.2024)
|