|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1) (1).jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
The subject is focused on the use of psychomotorics and movement games for teaching PE at the 1st grade of elementary school. As part of the course, students will acquire a stack of movement and psychomotoric games, learn about the basics of organization and management of movement activities. Psychomotorics connects movement with mental activity, the child's psyche and social aspects, and intentional games and activities aim to influence the child in these areas. An unmissable aspect of the subject is the focus on the issue of inclusion of disabled students into PE teaching.
Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující rozvíjí své kompetence v oblasti psychomotoriky a pohybových her. Studující porovnávají a kategorizují psychomotorická cvičení a pohybové hry. Studující získávají základní teoretické znalosti z oblasti psychomotoriky a pohybových her. Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Předmět je hodnocen 2 kredity, časová dotace na studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: 24 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin Samostudium: 16 hodin Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (20.08.2024)
|
|
||
Adamírová, J. (1995). Hravá a zábavná výchova pohybem (základy psychomotoriky). Praha: Unie zdravotní TV ČASPV. Blahutková, M. (2007). Psychomotorika. Brno: Pedf MU Blahutková, M., & Koubová, J. (1995). Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno: Oddělení inovačních a rozvojových programů CDVU MU Brno Blahutková, M., Klenková, J., & Zichová, D. (2007). Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita Blahutková, M., & Pavlínková, Z. (1999). Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada Dvořáková, H., & Michalová, Z. (2004). Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK Hermová, S. (1994). Psychomotorické hry. Praha: Portál Kurtz, L.A. (2015). Hry pro rozvoj psychomotoriky pro děti s ADHD, autismem, smyslovým postižením a dalšími handicapy. Praha: Portál Mazal, F. (2000). Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex Mazal, F. (2007). Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex Neuman, J. (2001). Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál Tůma, M., & Tkadlec, J. (2010). Hry s míčem pro děti. Praha: Grada Szabová, M. (1999). Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Teorie:
Cvičení:
Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (20.08.2024)
|
|
||
Studující prokazuje dostatečně osvojený zásobník cvičení z oblasti psychomotoriky a pohybových her. Studující rozlišuje hry patřící do psychomotoriky a cvičení patřící do pohybových her. Studující aplikuje psychomotorická cvičení nebo pohybové hry ve vyučovací jednotce TV. Studující zhodnocuje aplikovanou psychomotorickou vyučovací jednotku a provede sebe reflexi. Studující aplikuje teoretické znalosti z psychomotoriky a pohybových her ve vyučovací jednotce TV. Last update: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
|