|
|
|
||
The aim of the course is to equip students with competences for their own form theory and 3 experience blocks to reflexise the students' experience and methodological background for the establishment, management and use of these teaching methods when working with children.
In the course, students will learn about games and exercises based on improvisation, dramatic play and improvisation as a method of exploring the subject, creating a story, working on a theatrical shape. Students will learn the possibilities of using dramatic plays and improvisations in the personally social and artistic development of children of the age group, as well as acquiring skills for role play and improvised acting.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Cílem kurzu je vybavit studenty kompetencemi pro vlastní improvizované jednání a rolovou hru a zároveň poskytnout studentům zážitkové i metodologické zázemí pro nastolení, vedení a využití těchto metod výuky při práci s dětmi. Last update: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (13.09.2023)
|
|
||
Podmínkou úspěšného absolvování předmětu je aktivní účast (min. 70% docházky) a závěrečná písemná práce (plán lekce) dle zadání vyučujícího. Last update: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (13.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: Doporučená literatura: Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Improvizační cvičení a techniky; improvizace a rolová hra; dramatické hry a cvičení jako prostředek tvorby a zkoumání příběhů a jejich témat; mprovizace a dramatické hry při práci na jevištním tvaru. Přednáška každý týden 45min. Navazující cvičení každý týden 90min. V semestru celkem 12 setkání (přednáška + cvičení) + příprava a plánování samostatné lekce, její realizace a reflexe ... cca 6 hodin + studium odborné literatury ... cca 5 hodin Last update: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (13.09.2023)
|
|
||
Vypracovaný plán lekce s využitím dramatickovýchovných improvizačních metod a jeho realizace (dle domluvy) a reflexe. Last update: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (13.09.2023)
|
|
||
Types of improvisations, improvisation exercises and techniques - theory and 2 adventure blocks with reflection Improvisation and role play as a means of exploring, communicating and creating the situation - theory and 2 experience blocks with reflection Dramatic play as a means of creating and exploring stories and their themes - theory and 3 reflection blocks with reflection Improvisation and dramatic play as a way to create a stage shape theory and 3 adventure blocks with reflection. Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|