|
|
||
This course is the first of a number of practices that a student attends during studies. It therefore fulfills a crucial motivational function.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Předmět je prvním z řady praxí, které student během studia oboru absolvuje. Cílem kurzu je motivovat studenty pro vstup do učitelské profese: Výsledky učení dle Kompetenčního rámce absolventa učitelství: - Studující zaznamenává procesy pedagogické komunikace, vysvětlí smysluplnost společně vytvořených pravidel komunikace ve třídě/škole.
- Studující rozlišuje pozorované jevy a interpretace. - Studující rozlišuje pozorované jevy a jejich interpretace, doloží na pozorování vybraného žáka. - Studující pozoruje strukturu výukové jednotky a struktury dne a dokáže ji komentovat z hlediska podpory motivace žáků k učení.
- Studující si uvědomuje vliv prostředí, prostorového uspořádání třídy, vybavení a pomůcek na učení žáků a žákyň. - Studující vědomě pracuje na utváření svého profesního sebepojetí, tj. formuluje či upravuje svou učitelskou vizi – jakým učitelem chce či nechce být a proč. - Studující pojmenovává svá očekávání, obavy a potřeby spojené s učitelskou rolí, aktivně s nimi pracuje a dokáže je sdílet s druhými. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Studenti se v průběhu semestru připravují na výuku po stránce teoretické (studium textů doporučení literatury) a po stránce praktické (příprava na úkoly realizované pod vedením fakultního učitele v rámci týdenní praxe, zpracování úkolů zadaných vyučujícím kurzu, např. rozhovor s fakultní učitelkou, dětmi, příprava a zpracování pozorování z praxe, příprava mikrovýstupů s žáky atd.). Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
1. 100% docházka 2. Bezpečnostní proškolení vložit do moodle - do 11.10. 3. Esej Já budoucí učitel 4. Další dílčí úkoly dle pokynů konkrétního vedoucího praxe Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN: 978-80-262-0043-7. G. D. FENSTERMACHER, G. D. J. F. SOLTIS J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-471-7. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5. Doporučená literatura: KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. PÍŠOVÁ, M. (Ed.). Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Pedagogická fakulta UK v Praze, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/ Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
|
|
||
Náslechy a skupinová reflexe Diskuze s vyučujícími a vedením školy Mikrovyučování Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Organization and course of practice: In the framework of the Introductory Educational Course, students acquaint themselves with a particular school as an organisation, gains a basic idea of the functioning of the school, the structure of the school day and the lesson. Students think about the observed reality and compares it with their own experience. It seeks a functional form of observation record and formulates questions that arise from observations. It is aware of its own motivation to study the chosen field. It bases its own reflective documentation of practice (or student portfolio) and understands its meaning. Organisationally, the course is realised in the form of student observation under the supervision of a teacher from the Faculty of Education at elementary school. Students in smaller groups are observing in 1st grade classes, discuss with class teachers and school leaders and participates in reflective seminars. Students fulfill the sub-tasks set by the supervisor. In the case of interest, students are allowed to realise independent management of selected activity at the end of the practice also they can teach part of the lesson on the basis of the pre-consulted preparation. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|