|
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (11.02.2022)
|
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (21.01.2023)
Cílem kurzu je |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kvaszová, Ph.D. (31.01.2023)
Studijní materiály jsou uvedeny v příslušném kurzu v Moodlu. Přednáška: Milena Kvaszová, Darina Jirotková Semináře: Milena Kvaszová, Kateřina Jůzová a Karolína Mottlová Výuka se koná prezenčně. přímá výuka - přednáška 1 h týdně, seminář 2 h týdně, celkem 36 h písemné přípravy - 1 h na seminář týdně, celkem 12 h čtení odborné literatury - 12 h průběžné úkoly - 18 h zpracování seminární práce a portfolia - 12 h Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 90 h |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kvaszová, Ph.D. (31.01.2023)
Konforovič, A.G.: Významné matematické úlohy. SPN, Praha, 1989. Materiály jsou aktualizovány v kurzu v Moodlu. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (21.01.2023)
Přednáška - výklad, řešení úloh, diskuse |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kvaszová, Ph.D. (14.02.2024)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: 5. Vyhledat pořad UčíTelka a shlédnout jednu vyučovací hodinu matematiky a napsat z ní reflexi (Doporučení vyučujících: Magda Málková, Sandra Holáková, Daniela Růžičková a Veronika Matějová). Nebo si samostatně domluvit návštěvu vyučovací hodiny matematiky na základní škole, hodinu popsat s dostupnými údaji o třídě a učiteli a reflektovat. Reflexi odevzdejte do 10.5. 2024 do Moodlu. |
|
||
Last update: Mgr. Milena Kvaszová, Ph.D. (31.01.2023)
Při přednáškách se budou probírat tato témata: Řady a posloupnosti, Násobení - historický aspekt - duplicírka, egyptské násobení, násobení s římskými čísly, násobilkové obdélníky, rovnice, Sčtíání a odčítání - Autobus, Algebrogramy, Vývojové diagramy, Slovní úlohy. Cílem je rozvoj schopností studenta - řešit lineární rovnice o jedné i více neznámých, - užít neznámé pro popisy vztahů a dosazování do rovnice jako metoda pochopení podstaty a řešení rovnic žáky mladšího školního věku, - chápání změn, popisů procesů (variace modelů) - chápání pravidelností, experimentování s objekty a konstrukce analogických modelů, popisy změn slovem, sérií obrázků a zachycení podstaty změn posloupností vztahů, užití proměnné k popisu situací. |