|
|
|
||
The goal of the internship is to verify your understanding of the procedures in planning and building preparation according to the "before-during-after" model, to gain and reflect on your experience from working with children and a literary text, to gain knowledge about the work in the literary education class from the teacher and from the participants of the internship and from pupils. Students improve their planning process based on authentic classroom experiences. Students learn to assess the suitability of texts for teaching, they learn to improve their understanding and implementation of literary lessons through formative evaluation of their own work and the work of pupils. They use specialist texts for literary education and reading literacy. At the end of the semester, they write a summary reflection of their practical experience and their readiness to teach literary education.
Last update: Komberec Filip, Mgr., Ph.D. (27.09.2022)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: 24h přímá výuka, 36h studium studijních materiálů, 40h vypracování závěrečné práce a příprava na zkoušku. Celkem 100h Last update: Komberec Filip, Mgr., Ph.D. (27.09.2022)
|
|
||
Aktivní a úplná přítomnost na setkáních praxe. Vlastní výstup ve výuce, následovaný sebereflexí a zpětnou vazbou ze skupiny. Zpracování vlastní přípravy pro učební jednotku literární výchovy s textem podle povahy třídy a dispozic učitele. Aplikace odborných poznatků o rozvíjení čtenářství dle nabytých poznatků z kurzu Literární výchova a čtenářství I. Individuální a skupinová reflexe své aktualizované verze Návrhu rozvoje čtenářství ve výuce 1. stupně ZŠ. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Beránková, Eva. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2002. 106 s. Moderní pedagogika v teorii a praxi: zkušenosti, nápady, inspirace. ISBN 80-7238-182-2. HAUSENBLAS, O. Čtení prožitkové a čtení věcné. In: Nápadník menteeho. Projekt Spirála, CZ.1.07/1.3.00/48.0046.. Nový Jičín, KVIC 2015, s. 7-10. ISBN 978-80-87744-11-6. Dostupné po registraci z: https://databaze.op-vk.cz/Product/Detail/66304 HAUSENBLAS, O.: Velké myšlenky ve výuce literatury na ZŠ a SŠ. Kritické listy 24, dostupné z https://kritickemysleni.cz/wp-content/uploads/2020/05/KL24_web.pdf KOL. Gramotnosti ve vzdělávání. Praha, VÚP 2010. Dostupné z: https://www.kvic.cz/soubor/4674/metodikactenarstviaCG.pdf KOL. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Česká školní inspekce. 2010, dostupné z http://www.csicr.cz/html/CGvzdelavaci_cil/flipviewerxpress.html KOL. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín, KVIC 2012, dostupné z https://www.kvic.cz/soubor/4674/metodikactenarstviaCG.pdf KOŠŤÁLOVÁ, H. Čteme si a přemýšlíme o tom nahlas. Kritické listy 6. KOŠŤÁLOVÁ, Hana. Čtenářské kontinuum. Praha: Pomáháme školám k úspěchu, [2017]. ISBN 978-80-906581-0-3. MOCNÁ, D., PETERKA, J. a kol. Encyklopedie literárních žánrů. Praha, Litomyšl: Paseka 2004. (hesla využitelná pro práci s LPDM) VALA, J. Didaktika literatury. Vybrané kapitoly pro učitele základní školy. Olomouc: Hanex, 2017. Dostupné z WWW: <http://kcjl2.upol.cz/vala/ndkl/oporandkl.pdf> Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
1. Kontext literární výchovy a rozvoje čtenářské gramotnosti (RVP a ŠVP) 2. Didaktický potenciál literárního textu 3. Plánování pozpátku a E-U-R 4. Metody a organizační formy výuky 5. Hospitace výuky 6. Reflexe a alterace vlastní výukové zkušenosti 7. Formativní hodnocení v LV 8. Dialogické vyučování 9. Literárněvýchovný a literárněestetický přístup k výuce 10. Podpora čtenářství a kontext čtenářství v dané třídě 11. Další profesionální rozvoj učitele LV 12. Velké myšlenky ve výuce LV Last update: Komberec Filip, Mgr., Ph.D. (27.09.2022)
|
|
||
Student: připraví si sám či ve dvojici minimálně jednu vyučovací hodinu pro žáky podle pokynů provázející učitelky; konzultuje svou lekci s provázející učitelkou; reflektuje realizovanou lekci se svými spolužáky a provázející učitelkou; zhodnotí dosažení cíle lekce u žáků; navrhne alteraci lekce; poskytuje svým spolužákům popisnou zpětnou vazbu k přípravě lekce. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|