|
|
|
||
Didactics III concludes the introductory theoretical and practical view of the didactics of French as a foreign language. Students engage in the concretization of theoretical knowledge in the area of productive and receptive language skills in relation to linguistic resources. The course includes analyses of textbooks published for the 6-11 age group and practical demonstrations of the possibilities of working with additional supplementary materials in seminars.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut (6h/semestr) Samostudium literatury (za semestr): 20 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním konceptům kurzu) Práce se studijními materiály (za semestr): 10 hodin (analýza výukových situací a dokumentů) Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 12 hodin Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce. Max. 3 absence. Zpracování analýzy vybrané učebnice spolu s portfoliem rozšiřujících aktivit. Reflexe. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Povinná studijní literatura: TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.) VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8 BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)
Doporučená studijní literatura: CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.) (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. ISBN 227805075-3 COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris : Hachette FLE, 2014. ISBN 2-01-155214-1 (br.) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 6-10 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
1.-2. týden – Hra jako nástroj rozvoje řečových prostředků (pokračování z kurzu Didaktika II) 3.-4. týden – Rozvoj poslechu s porozumění. Videoanalýza výuky. 5.-6. týden – Rozvoj čtení s porozuměním. Videoanalýza výuky. 7.-8. týden – Rozvoj mluvení a interakce. Videonalýza výuky. 9.-10. týden – Rozvoj dovednosti psaní. Videoanalýza výukových aktivit. 11.-12. týden – Konkretizace v učebnicích FLE pro věkovou skupinu 6–11 let, analýza, reflexe. Evaluace kurzu a autoevaluace. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|