|
|
|
||
The aim of the course is to familiarize students with the phonetic and phonological description of French, its syllabic and prosodic system in their interrelation. Emphasis is placed on the phenomena in which interference with the learners' mother tongue is most frequent, while didactic recommendations for teaching practice are not neglected. Methods of phonetic correction and selected linguistic and didactic literature related to the teaching of phonetics are presented. The seminars are devoted to the practical application of the knowledge acquired in the lectures and the development of one's own speech and perceptual skills.
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Příprava na seminář: autoevaluace aktivit z předchozích seminářů, příprava výslovnosti fonetických jevů (1 hodina/týden) Práce se studijními materiály: studium doplňkové literatury ze seznamu, komparace s obsahem přednášek (rozsah práce 1 hodina týdně). Plnění průběžných úkolů/sem.práce: zpracování nahrávek a jejich autoevaluace (1 hodina práce/týden)
Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Zpracování průběžných úkolů. Kolokvium nad vybranými problémy z oblasti fonetiky a fonologie. 1 opravný pokus. Last update: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Dohalská, M., Schulzová, O. Fonetika francouzštiny. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1471-7. Lauret, B., Enseigner la prononciation du français : questions et outils. Paris: Hachette, 2007. ISBN 978-2-01-155480-2. Abry, D., Chalaron, M.-L. Les 500 exercices de phonétique - niveau A1/A2. Paris: Hachette, 2009. ISBN 978-2-01-155698-1 Abry, D., Chalaron, M.-L. Les 500 exercices de phonétique - niveau B1/B2. Paris: Hachette, 2011. ISBN 978-2-01-155754-4 Last update: Esserová Kateřina, DiS. (02.02.2022)
|