|
|
|
||
Kurz je zaměřen na klíčová témata primární pedagogiky: zejm. na dítě orientované pojetí primární pedagogiky; osobnostně rozvíjející pojetí primárního vzdělávání; pojetí primární školy a primárního vzdělávání v historicko srovnávací perspektivě; transformace primárního vzdělávání po roce 1989 v širším kontextu transformace českého školství; proměny ve vybraných oblastech, např. rozvoj čtenářské gramotnosti; alternativní didaktické koncepce a inovativní projekty z hlediska teoretických východisek i reflexe praktických zkušeností v praxi českého školství. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je orientovat doktorandy v klíčových tématech primární pedagogiky z hlediska teoretických východisek, výzkumného zpracování a aplikací v praxi. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Zkouška formou rozpravy ke klíčovým otázkám primární pedagogiky na základě písemně zpracované řešerše nebo studie z prostudované odborné literatury. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
SPILKOVÁ,V. a kolektiv. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005, 311 s.ISBN 80-7178-942-9. SPILKOVÁ, V. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: PedF UK 1997. 121 s. ISBN 80-86039-41-2. WILDOVÁ, Radka et al. Čtenářská gramotnost a podpora jejího rozvoje ve škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, 212 s. ISBN 978-80-7290-579-9. HEJLOVÁ, H. Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele. Praha:UK v Praze-PedF, 2010.166 s. ISBN978-80-7290-468-6. HELUS,Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha:Portál 2009. 288 s. ISBN 978-80-7367-628-5.
Další literatura bude doporučena v průběhu kurzu. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
1 semestr, poclle počtu studentů přednášky a semináře k vybraným tématům nebo individuální konzultace, Last update: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Předmět primární pedagogiky, na dítě orientované pojetí primární pedagogiky. Etika učitelské profese s ohledem na učitele na 1. stupni ZŠ. Transformace primárního vzdělávání po roce 1989 v širším kontextu transformace českého škoství, alternativní didaktické koncepce a inovativní projekty - z hlediska teoretických východisek, výzkumného sledování a reflexe praktických zkušeností v praxi českého školství. Primární škola/vzdělávání v historicko srovnávací perspektivě - z hlediska postavení ve vzdělávacím systému, celkového pojetí, cílů, obsahu a procesů učení v primárním vzdělávání s cílem identifkovat klíčové evropské trendy a srovnat je s trendy domácího vývoje. Hlavní témata mohou být modifikována a rozšířena dle odborného zaměření doktorandů. Mohou být také na základě zájmu doktorandů doplněna o další důležitá témata, zejm. individualizace v primárním vzdělávání, práce s nadaným žáky, multikulturní vzdělávání, konstruktivistické přístupy a tvorba učebnic (na příkladu prvouky), čtenářská gramotnost v primární škole a její rozvoj (historie, srovnávací mezinárodní výzkumy). U specializovaných témat v LS 2019 budou konzultanty PhDr.T.Krčmářová,Ph.D. Nadaný žák na 1. stupni ZŠ a PhDr. Jana Kargerová, PhD. Inovace v konstruktivistických přístupech ke vzdělávání.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|