SubjectsSubjects(version: 978)
Course, academic year 2025/2026
   Login via CAS
Foreign Language for Teachers – English 1A - OPBZ1A014B
Title: Cizí jazyk pro učitele – anglický jazyk 1A
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2025
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / 176 (186)
summer:unknown / unknown (186)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Marie Houšková
Mgr. Petr Lašťovička
Incompatibility : OPBA3A011A, OPBA3A021A, OPBA4A011A, OPBA4A021A
Annotation - Czech
Předmět je zaměřen na výklad a prohlubování znalostí studentů po střední škole se zaměřením na všechny jazykové dovednosti: poslech a konverzace (vyjádření postoje, názoru, nesouhlasu atd.), gramatické struktury a rozšiřování aktivní slovní zásoby se zaměřením na školní prostředí. Studenti jsou uvedeni do problematiky praktického využití didakticko-metodologických postupů, způsobů testování apod.). Různé způsoby praktického využití audio a video materiálů ve výuce.
Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (03.06.2025)
Aim of the course - Czech

Ke konci semestru bude studující schopen popsat a vysvětlit hlavní rozdíly školských systémů anglicky mluvících zemí. Studující aplikuje znalosti slovní zásoby typické pro školské prostředí při popisu činností, které musí učitel vykonávat. Studenti vytvoří prezentaci, kde shrnou nabyté znalosti o speciálních poruchách a následně o nich diskutují se studenty a učitelem.

2025 - 9999 všichni

Cíle kurzu

Ke konci semestru bude student schopen popsat a vysvětlit hlavní rozdíly školských systémů anglicky mluvících zemí. Student aplikuje znalosti slovní zásoby typické pro školské prostředí při popisu činností, které musí učitel vykonávat. Student vytvoří prezentaci, kde shrne nabyté znalosti o speciálních poruchách a následně o nich diskutuje se studenty a učitelem.

Cíle týkající se celků dle sylabu

1.       Student popíše a vyjmenuje hlavní rozdíly mezi školskými systémy anglicky mluvících zemí. Zváží výhody a nevýhody našeho a zahraničního systému.

2.       Student identifikuje a vysvětlí základní pojmy týkající se slovní zásoby vztahující se k známkování a testování. Student porovná zahraniční terminologii s tou českou.

3.       Student popíše základní modální slovesa používaná v angličtině a na základě modelových situací je ve třídě použije.

4.       Student vyjmenuje základní náležitosti prezentace a následně ji navrhne a v průběhu semestru odprezentuje.

5.       Student aplikuje získanou znalost slovní zásoby týkající se školství v průběhu celého semestru.

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (04.06.2025)
Course completion requirements - Czech

-docházka 70 procent

-zápočtový test z probíraných jevů gram., lexikál. terminologie... minimum 70 procent (1 dodatečný pokus)

-prezentace na dané téma

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (04.06.2025)
Literature - Czech

Doporučená literatura:

McCarthy, Michael, O´Dell, Felicity. English Phrasal Verbs in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 978-0521527279.

Murphy, Raymond. English Grammar in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-1107539334.

Redman, Stuart. English Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. ISBN 978-3125332331.

Materiály v moodle kurzu (viz. studijní opory) a MS Teams

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (04.06.2025)
Syllabus - Czech
Tématické okruhu kurzu:
1. Úvod do rozličných školních systémů v anglicky mluvících zemích, základní terminologie týkající se školství.
2. Jazyk ve třídě, pokyny a instrukce, zadávání testů, základní terminologie týkající se známkování a testování.
3. Dilemata a řešení problémů - modální slovesa a jejich využití při řešení problémů ve třídě.
4. Tvorba prezentací a prezentační dovednosti: slovní zásoba a gramatika nutná ke správné prezentaci.
5. Dodatečná gramatika a slovní zásoba týkající se školního prostředí - prostupuje všemi předcházejícími moduly.
Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (04.06.2025)
Learning resources - Czech

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17854 (volný přístup)

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (03.09.2025)
Learning outcomes - Czech
i

1.       Studující popíše a vyjmenuje hlavní rozdíly mezi školskými systémy anglicky mluvících zemí. Zváží výhody a nevýhody našeho a zahraničního systému.

2.       Studující identifikuje a vysvětlí základní pojmy týkající se slovní zásoby vztahující se k známkování a testování. Studující porovná zahraniční terminologii s tou českou.

3.       Studenti popíší základní modální slovesa používaná v angličtině a na základě modelových situací je ve třídě použije.

4.       Studenti vyjmenují základní náležitosti prezentace a následně ji navrhnou a v průběhu semestru odprezentují.

5.       Studující aplikuje získanou znalost slovní zásoby týkající se školství v průběhu celého semestru.

Last update: Lašťovička Petr, Mgr. (04.06.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html