Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (18.09.2019)
SPILKOVÁ, V.: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání.
KOPŘIVA, K.: Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997.
ŠTECH, S.: Co je to učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika 1994, 34, č.4, s. 311 -349.
Rodina a škola. Monotématické číslo časopisu Pedagogika, 2004, 54, 4.
HENNIG, C., KELLER, G.: Antistresový program pro učitele. Praha: Portál, 1996.
BRUNER, J.: Acts of Meaning. Cambridge: Harvard University Press, 1990.
HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel, Praha: Portál, 2010.
ŠTECH, S.: Vývoj poznatků o vztahu rodiny a školy. Čs. Psychologie, 1997, 41, 6, s. 487-502.
ŠTECH, S.: Škola nebo domácí vzdělávání? Teoretická komplikace jedné praktické otázky. Pedagogika, 2003, 43, č.4, s. 418 - 436.
Povolání: učitel. Monotématické číslo časopisu Pedagogika, 1994, 44, 4.
Psychoanalytické inspirace pro výchovu. Monotématické číslo časopisu Pedagogika, 1999, 49, 4.
Hakanen, J. J., Bakker, A. B., & Schaufeli, W. B. (2006). Burnout and work engagement among teachers. Journal of school psychology, 43(6), 495-513.
Smetáčková, I. et al. (2019). Syndrom vyhoření mezi učiteli a jeho souvislosti. Českolovenská psychologie, 63 (4), 515-538.