|
|
|
||
The course covers topics related to the principles, methods and practices of working with pupils and whole classes / groups in inclusive education. Students will learn the current legislative regulations, recognize foreign trends and conditions of inclusive education, catalogs of support measures for students with special educational needs.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Kontaktní výuka, v případě zhoršení epidemiologické situace distanční výuka prostřednictvím OneDrive MS 365. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (23.01.2022)
|
|
||
Credit test, minimum for completion - 70% correct answers, 2 correctional attempts. Last update: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (25.01.2023)
|
|
||
Booth, A., Ainscowe, M.(2011 ) Index for Inclusion: developing learning and participation in schools (Revised 2011), CSIE UK, ISBN 1 872001 45 9. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inclusive Education: Theory and Practice. Prague: Grada Publishing 2009 ISBN 978-80-247-3070-7. THE SALAMANCA STATEMENT AND FRAMEWORK FOR ACTION ON SPECIAL NEEDS EDUCATION. United Nations Ministry of Educational, Scientific and Education and Science Cultural Organization Spain, June 1994. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Přednášky budou věnovány klíčovým tématům a doplněny jejich diskuzí a reflexí: 1. Inkluze ve vzdělávání – terminologie, definice, výzkumné závěry v tuzemsku i v zahraničí, kompetence inkluzivního pedagoga 2. Kvalita inkluzivní praxe na školách, možnosti jejího hodnocení 3.Heterogenita žáků – výzva současné škole (výuka žáků rozdílných schopností a předpokladů, kultura a politika školy, komunitní škola, nástroje evaluace inkluzivní praxe školy), inkluzivní design výuky 4. Katalogy podpůrných opatření pro práci s žáky v inkluzivní školní praxi 5. Aktuální legislativní podpora inkluzivního vzdělávání v ČR Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (23.01.2022)
|